دبیر کل اتحادیه عرب در تماس تلفنی با مقامات سودانی از امضای توافقنامه سیاسی در این کشور حمایت کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری أمد، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در گفتگوی تلفنی جداگانه با عبد الفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی و عبد الله حمدوک، نخست وزیر سودان اعلام کرد اتحادیه عرب در کنار خارطوم است و از آن حمایت می‌کند.

ابوالغیط گفت: از توافقنامه سیاسی در سودان که در روز ۲۱ نوامبر به امضا رسید، حمایت می‌کنیم و به پشتیبانی خود از روند انتقالی در سودان تا دستیابی به اهداف و پایان مورد انتظارش ادامه می‌دهیم.

دبیرکل اتحادیه عرب خطاب به البرهان و حمدوک گفت: اتحادیه عرب در کنار دولت و ملت سودان است و از تصمیمات و اقداماتی که می‌تواند تفاهم بین بخش‌های غیرنظامی و نظامی را در مرحله انتقالی بازگرداند، استقبال می‌کند.

عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان هفته گذشته و پس از امضای توافقنامه سیاسی با عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش سودان بمنظور پایان بخشیدن به بحران سیاسی این کشور، وظایف خود را در دفتر خود در خارطوم آغاز کرد و در مصاحبه‌ای با شبکه خبری الجزیره گفت: با امضای این توافقنامه به دنبال حفظ خون سودانی‌ها و حفظ دستاورد‌های دو سال گذشته این کشور هستم.

چندی پیش، عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای نظامی حاکم سودان در بحبوحه اعتراضات مردمی و اختلافات میان ارتش و سیاستمداران در این کشور، وضعیت فوق العاده اعلام و شورای حاکمیتی و دولت انتقالی را منحل کرد. ارتش سودان همچنین نخست وزیر و چند وزیر دیگر کابینه را بازداشت کرد. البرهان هدف از این اقدامات را محافظت از کشور در برابر خطر قریب الوقوع دانست و کسانی را که مخالف این تصمیم بودند به ایجاد هرج و مرج متهم کرد. بر اساس اعلام کمیته پزشکی سودان در جریان این تجمعات ۱۲ نفر کشته و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار