مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان از انجام ۵ هزار و ۱۸۷ ماموریت امدادرسانی به بیماران و مصدومان در آبان ماه سال جاری در استان خبرداد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، رضا پیرا مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به انجام ۵ هزار و ۱۸۷ ماموریت شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها در مدت زمان یاد شده در استان خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳هزار و ۳۵۶ مأموریت مربوط به بیماری‌ها است.

او افزود: از تعداد ماموریت های انجام شده، یک هزار و ۲۱ مورد مربوط به حوادث تصادفی و ۵۸۷ مورد ناشی از حوادث غیرتصادفی بوده است.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: طی ماموریت‌های انجام شده ۹۰۲ مصدوم مربوط به حوادث تصادفی و یک هزار و ۸۸۶ مورد ناشی از حوادث غیر رانندگی به بیمارستان‌های استان اعزام شده است.

پیرا گفت: طی ماه گذشته به یک هزار و ۱۰۱ مصدوم بر اثر حوادث تصادفی و ۲۲۹ مصدوم دیگر به دلیل حوادث غیر تصادفی توسط نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ خدمات ارائه شده است.

او تعداد مأموریت‌های قلبی انجام شده در مدت زمان یاد شده را ۲۳۳ مورد و مأموریت‌های تنفسی را ۲۴۰ مورد اعلام نمود.

پیرا با بیان اینکه در مدت زمان یاد شده ۸۵ مورد مسمومیت در استان به مرکز پیام ۱۱۵ گزارش شده است، گفت: از این تعداد، ۱۷ مورد مسمومیت با گاز منواکسید کربن اعلام شده است.

او افزود: با توجه به استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی در فصول پاییز و زمستان لزوم رعایت نکات ایمنی و استفاده از وسایل استاندارد در راستای جلوگیری از مسمویت با گاز مونوکسید کربن بسیار ضروری است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.