شهردار اهواز گفت: با مشارکت شرکت آب و فاضلاب خوزستان و شهرداری اهواز اصلاح شبکه فاضلاب از ۱۲۴ نقطه در قالب ۲ طرح ضربتی آغاز شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا امینی  شهردار کلانشهر اهواز با اشاره به این نکته که تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود برای مقابله با آب گرفتگی معابر اهواز ناشی از بارش باران در آماده باش کامل قرار دارد، گفت: با مشارکت شرکت آب و فاضلاب خوزستان و شهرداری اهواز اصلاح شبکه فاضلاب از ۱۲۴ نقطه در قالب ۲ طرح ضربتی آغاز شده است.

او با بیان اینکه مسطح بودن اهواز و از طرفی بالا بودن سطح آب‌های زیر زمینی موجب شده است تا نه تنها امکان ایجاد چاه‌های جذبی برای دفع آب‌های سطحی در اهواز وجود نداشته باشد بلکه برای هدایت آب به رودخانه باید از ایستگاه‌های پمپاژ استفاده کرد، افزود:  مشکل فاضلاب اهواز فرایندی زمان بر است، اینکه انتظار داشته باشیم مشکل چند دهه طی یک سال برطرف شود، انتظار منطبق با واقعیت نیست، ولی با اقدام ضربتی صورت گرفته امیدوار هستیم که در بارش‌های پیش رو، مشکل آب گرفتگی معابر اهواز تا تکمیل شبکه فاضلاب به حداقل کاهش یابد.

امینی تصریح کرد: حل کامل مشکل فاضلاب و دفع آب‌های سطحی اهواز نیازمند اعتبار ملی است و  در طرح‌های ضربتی انجام شده نقاط فوق بحرانی که در سال‌های گذشته بیشترین آبگرفتگی در آنجا اتفاق افتاده، اصلاح شده است.

شهردار اهواز  لایروبی مسیر عبور فاضلاب، ایجاد و به روز رسانی ایستگاه‌های پمپاژ، به کار گیری پمپ‌های مکنده و لجن کش همچنین ایجاد سه مرکز پشتیبانی در زمان اضطراری بارش باران برای در مدار نگهداشتن ایستگاه‌های پمپاژ از جمله اقدام‌های صورت گرفته از سوی شهرداری اهواز برای به حداقل رسیدن مشکل آبگرفتگی معابر برشمرد.

این مقام مسئول اظهار داشت: شبکه فاضلاب اهواز به تنهایی ظرفیت دفع فاضلاب و آب‌های سطحی را ندارد و اهواز نیازمند شبکه‌ای مجزا برای دفع آب‌های سطحی است که این موضوع در دستور کار مجموعه‌های مدیریتی اهواز و استان است.

امینی با اشاره به ایجاد ۳ مرکز پشتیبانی بحران در شمال، شرق و غرب اهواز بیان کرد: این مراکز پشتیبانی در زمان وقوع بارندگی وظیفه سرویس دهی سریع و فعال نگهداشتن پمپ‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ و همچنین بازنگهداشتن شبکه فاضلاب را به عهده دارند تا فعالیت تخلیه آب معابر بدون وقفه ادامه یابد.

اجرای شبکه فاضلاب اهواز که از سال ۱۳۷۲ آغاز شده تا کنون حدود ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. تکمیل نشدن شبکه فاضلاب، فرسودگی و ریزش این شبکه در نقطه‌های مختلف، وضعیت خاص و شیب صفر زمین اهواز موجب شده است تا این شهر در فصل بارش با مشکل بالازدگی فاضلاب و آب گرفتگی معابر به صورت بحرانی مواجه شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار