به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علیرضا صلواتی مجری طرحهای زیربنایی استان اصفهان با اشاره به وضعیت عملیات اجرایی بخش پایانی محور بزرگراهی کاشان- بادرود گفت: عملیات اجرایی بخش پایانی این محور بزرگراهی به طول ۹.۵ کیلومتر و احداث زیرگذر تقاطعهای ابوزیدآباد و اسدآباد، بااعتباری بالغبر ۳۳۰ میلیارد ریال در بهمن سال گذشته آغاز شد و تلاش بسیاری برای اجرای این طرح انجام شد.
وی با اشاره به اهمیت توجه به نقاط حادثهخیز جادهای استان اصفهان ادامه داد: حوادث ناگوار زیادی در سالهای گذشته در جاده بادرود، کاشان اتفاق افتاده است و این جاده بهعنوان جاده مرگ معروف شده بود، اما با اجرای طرح، زمینه حذف این نقطه حادثهخیز استان اصفهان فراهم میشود.
مجری طرحهای زیربنایی استان اصفهان بابیان اینکه این طرح قرار بود در مدت ۱۸ ماه تکمیلشده و به بهرهبرداری برسد، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامهریزی و هماهنگیهای بهعملآمده، این طرح در زمان کوتاهتری به بهرهبرداری خواهد رسید و تا پایان سال افتتاح خواهد شد.
وی با اشاره به پیشرفت این طرح و زمان بهرهبرداری از آن خاطرنشان کرد: این طرح تاکنون با ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی، تا پایان سال به بهرهبرداری میرسد.
صلواتی افزود: اعتبار اولیه این محور ۳۳ میلیارد تومان برآورد شده و از سوی شرکت مجری و مشاور در حال اجراست.
وی با اشاره به جزئیات این طرح، اضافه کرد: تاکنون بیش از ۹۷ درصد از خاکبرداری و ۹۰ درصد از خاکریزی این طرح انجامشده و نزدیک به ۱۰۰ هزار مترمکعب خاکریزی در پروژه انجامشده است.
مجری طرحهای زیربنایی استان اصفهان اضافه کرد: فعالیت در بخش اساس و زیراساس پروژه ۲ کیلومتر بوده و نزدیک به ۲ کیلومتر از آسفالت این مسیر نیز انجامشده است.
محور کاشان به بادرودکه ترافیک عبوری ترانزیت جنوب به مرکز کشور و شمال را اتصال میدهد، یکی از محورهای پرترافیک برای جابجایی بار و مسافر است.
طول راههای شهرستان کاشان شامل آزادراه، بزرگراه، راههای اصلی، فرعی و روستایی بیش از هزار و ۱۰ کیلومتر است.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در اصفهان وجود دارد و این استان با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی، بهعنوان چهارراهی ترانزیتی رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را در کشور داراست.
منبع:ایرنا
انتهای پیام