معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد گفت: طرح پرداخت صدقه با استفاده از کد کیو آر (QR) در بهاباد رونمائی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،

غلامرضا مشعل چی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد در آئین رونمائی از این کد که با حضور فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، رئیس کمیته امداد و جمعی از مسئولان در این نهاد برگزارشد در سخنانی با تبریک هفته بسیج به آیات و روایات در قرآن کریم در بابت کمک به نیازمندان و محرومان اشاره کرد و گفت: صدقات پرداختی مردم بر اساس دستورات دینی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نیازمندان همان منطقه اختصاص می‌یابد.

مشعل چی افزود: با نصب این کد بر روی صندوق‌های صدقه کاهش زمان تخلیه، کاهش هزینه‌های اجرایی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی سریع به مشترکان، حذف قبوض کاغذی و ارائه رسید الکترونیکی و جلوگیری از استهلاک پول ملی را شاهد خواهیم بود.

او تصریح کرد: مردم نیک اندیش استان می‌توانند با نصب نرم افزار اسکنر بارکد بر روی تلفن همراه هوشمند خود به طور خودکار وارد صفحه اطلاعات مشترکین صدقات شده و پس از ورود به صفحه پرداخت بانکی نسبت به وارد کردن مبلغ مورد نظر اقدام کنند.

او خاطر نشان کرد: از این پس کلیه کمک‌ها و نذورات خیران از طریق اسکن کد QR نصب شده بر روی صندوق‌ها و همچنین بنر‌های نصب شده در معابر و ادارات خواهد بود و نیازی به نصب فیزیکی صنادیق کوچک نخواهد بود.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان ادامه داد: از مهمترین موارد هزینه کرد صدقات می‌توان به ساخت مسکن برای خانواده‌های نیازمند، پرداخت هزینه‌های درمانی، تأمین بخشی از هزینه‌های ازدواج فرزندان مددجویان، پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان به خانواده مددجویان اشاره کرد.

او خاطرنشان کرد: این اقدام باهدف اشاعه فرهنگ خیر و احسان بر بستر الکترونیک و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین انجام می‌شود.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تصریح کرد: کمیته امداد استان یزد درصدد است از شیوه‌های نوین در بستر الکترونیکی به ویژه در شرایط سخت کرونایی برای دریافت کمک‌های مردمی اقدام کند.

مشعل چی کاهش زمان تخلیه، کاهش هزینه‌های اجرایی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی سریع به مشترکان، حذف قبوض کاغذی و ارائه رسید الکترونیکی و جلوگیری از استهلاک پول ملی را مزیت‌های پرداخت صدقه از طریق QR برشمرد و افزود: مردم نیک‌اندیش بهاباد می‌توانند با نصب اسکنر QR در تلفن همراه هوشمند خود به‌طور خودکار وارد صفحه اطلاعات مشترکان صدقات شوند و پس از ورود به صفحه پرداخت بانکی نسبت به واردکردن مبلغ موردنظر اقدام کنند.

او در پایان با بیان اینکه درشهرستان بهاباد تاکنون هزار و ۵۰۰ صندوق صدقات به لیبل کد QR مجهز شدند گفت: دراستان یزد نیز ده هزار بارکد کیو آر بر روی صندوق‌های صدقات نصب شده است.

انتهای پیام/‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار