مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: معلمان باید با حسن خلق، دانش آموزان را به اقامه نماز، تشویق و دعوت کنند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،  رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در دومین اجلاسیه نماز دانش آموزی شهرستان سقز اظهار داشت: از رسالت‌های آموزش و پرورش، ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز در مدارس است بنابراین برگزاری اجلاسیه‌های نماز دانش آموزی در شهرستان‌ها ضروری و مهم است.

او اضافه کرد: پیوند و اتحاد مسجد، خانه و مدرسه، باعث گسترش ارتباط و انس دانش آموزان با قرآن و واجبات دینی از جمله نماز می‌شود و امروز استحکام این پیوند بیشتر از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

قربانی یادآور شد: بررسی راهکار‌های توسعه فرهنگ اقامه نماز جماعت در مدارس با محوریت سند تحویل بنیادین آموزش و پرورش به جد در کردستان، پیگیری می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش سقز نیز در این مراسم گفت: آشنا کردن دانش آموزان در سن تکلیف، آموزش و عادت دادن آنان به نماز از وظایف دستگاه تعلیم و تربیت است لذا اینگونه برنامه‌ها به جد پیگیری می‌شود.

فیروز عارفی با بیان اینکه تربیت دانش آموزان بر اساس الگوی اسلامی - ایرانی از ماموریت‌های خطیر آموزش و پرورش است، اضافه کرد: دانش آموزان به عنوان آینده سازان باید دارای اندیشه بزرگ و روح بزرگ باشند.

مدیر آموزش و پرورش سقز با اشاره به اینکه نماز دارای روح و جسم است افزود: به دلیل اهمیت کیفیت و توجه، اقامه نماز هم با برگزاری نماز متفاوت است.

امام جمعه مسجد صالح آباد سقز هم در اجلاسیه نماز دانش آموزی با بیان اینکه اهمیت نماز نخواندن و ترک نماز در جامعه به صورت کامل تشریح نشده است به خطرات ترک این فریضه و عقوبت آن پرداخت.

ماموستا سید حسن قیصریان با بیان اینکه گرفتار شدن در عذاب جهنم و قبر و افزایش آسیب‌های اجتماعی از آثار ترک نماز است، افزود: نماز خواندن، عبادتی است بدون هزینه که دارای بیشترین بازدهی است.

او یادآور شد: تمام عبادات منوط به استطاعت است و تنها عباداتی که تا فرا رسیدن مرگ نباید ترک شود، نماز است.

در این آیین از حافظان چند جزء قرآن و فعالان عرصه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز سقز تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.