رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: میزان تلقیح واکسن کرونا در حوزه زیر پوشش این دانشگاه به بیش‌از ۹۳۳ هزار دُز رسیده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمد هاشمی شهری رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  با بیان اینکه مردم به شایعاتی که در مورد واکسن کرونا مطرح است توجه نکنند، اظهارداشت: تجربه نشان داده که پوشش بالای واکسیناسیون کرونا می‌تواند از مرگ و میر و بروز شدید بیماری کرونا جلوگیری کند.

وی قطع زنجیره انتقال بیماری و کاهش مرگ میر را ۲ هدف مهم واکسیناسیون کرونا عنوان کرد و افزود: زنجیره انتقال بیماری زمانی قطع خواهد شد که حداقل ۸۰ درصد افراد جامعه واکسن کرونا را دریافت کرده باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: پویش "من هم واکسن زدم" برای ارتقای پوشش واکسیناسیون کرونا در این دانشگاه از ۲۵ آبان آغاز شده و تا ۱۵ آذر ادامه دارد.

وی ادامه داد: در این پویش برنامه واکسیناسیون کرونا بصورت محله محور توسط تیم‌های سیار علاوه‌بر مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در حاشیه شهر انجام می‌شود.

هاشمی با اشاره به احتمال افزایش موارد ابتلا به کرونا و لزوم پرهیز از دورهمی، عادی‌انگاری و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان افزود: طبق هشدار‌های قبلی، چرخش شیوع ویروس در جامعه برقرار است و با سرد شدن هوا و کم شدن تهویه فضا‌های سربسته، احتمال انتشار ویروس بیشتر شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار