معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه مطالبه‌گر باید در حالی که مطالبه شفاف دارد خودش هم شفاف اطلاع‌رسانی کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرشاد مهدی‌پور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در همایش «رسانه مطالبه‌گر» در بوشهر بیان کرد: نخستین نکته‌ای که رسانه مطالبه‌گر باید به آن توجه کند شفافیت است؛ نمی‌شود رسانه مطالبه شفاف داشته باشد، اما خود شفاف نباشد و غیرشفاف اطلاع رسانی کند.

او ادامه داد: دومین نکته‌ای که رسانه مطالبه‌گر باید به آن توجه کند دشمن شناسی است، چون دشمن امروز با ۴۰ سال گذشته تفاوت دارد و به همین دلیل موقعیت، جایگاه، نسبت و رویارویی آن با ما تغییر کرده است.

 معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود:در مطالبه‌گری نباید مطالبه شخصی و گروهی خود را مطرح کرد.

مهدی پور تاکید کرد: در این شرایطی که رسانه‌ها باید فرزند زمانه خویش باشند، بیشتر دچار سیاست زدگی هستند. امروز با میزان فراوانی از رسانه و فضای رسانه سیاست زده که بیشتر خارج از حوزه رسانه‌های رسمی است، روبه‌رو هستیم.

او ادامه داد: دولت کمتر از سه ماه است که مسئولیت را برعهده گرفته و همه ما در جریان دشواری‌ها و پیچیدگی‌هایی که در گذشته بر کشور وارد شده هستیم، در مقابل امروز سطح توقع و انتظار عمومی از دولت به شدت بالا رفته است و پایش‌های عمومی انجام شده، نشان می‌دهد ماموریت دولت و رئیس جمهوری نسبت به دهه‌های گذشته بسیار بالاتر است.

مهدی پور عنوان کرد: همزمان با افزایش نیازها، توقعات و مطالبات، مردم خود را در موقعیتی می‌بینند که کوچکترین خطا، اشتباه و نادرستی را برنمی‌تابند.

 معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: افزون براین، دشمن ارتش بزرگ رسانه‌ای که شامل جریان معاند است را با منابع بسیار بزرگ مالی و نیروی انسانی آرایش داده‌است و به مرور توانسته است به سرمایه اجتماعی ما که به فرمایش رهبرمعظم انقلاب باید احیاء شود، ضربه وارد کند.

او عنوان کرد: در کنار همه این مسائل و سختی‌ها رسانه‌هایی که بنا است رسانه تراز انقلاب اسلامی و مطالبه‌گر عدالت محوری و عدالت خواهی و به صورت عقلانی و حرفه‌ای در روایت رویداد‌ها و اتفاق‌ها پیشتاز باشند، باید فعال شوند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.