کرملین تحریم‌های آمریکا را غیرقانونی و اشتباه خواند

سخنگوی کرملین در واکنش به تحریم‌های آمریکا علیه پروژه نورد استریم ۲، این تحریم‌ها را در ادامه سیاست‌های تحریمی آمریکا دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، روسیه تحریم‌های جدید آمریکا علیه پروژه نورد استریم ۲ را محکوم کرده و آن‌ها را در ادامه سیاست‌های تحریمی واشنگتن می‌داند.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز (سه‌شنبه) در گفتگو با خبرنگاران گفت: «تحریم‌های نورد استریم در ادامه سیاست‌های تحریمی [آمریکا] هستند که واشنگتن با یک لجاجت از رها کردن آن‌ها سر باز می‌زند ... قطعا این چیزی است که ما نسبت به آن نگرش منفی داریم و درباره آن بیش از یک بار صحبت کرده ایم. اما همچنان آن را غیرقانونی و اشتباه می‌دانیم».

روز گذشته، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن یک شرکت و دو کشتی را که با پروژه نورد استریم ۲ در ارتباط هستند، تحریم کرده است.

از سوی دیگر، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن نیز این تحریم‌ها را غیرقابل قبول دانست و گفت واشنگتن در تلاش است تا گفت‌وگو‌ها با مسکو را از طریق ابزار تحریم و اعمال فشار از سر بگیرد.

آنتونوف معتقد است آمریکا در حال پیچیده کردن همکاری‌های انرژی روسیه و اروپاست و از سوی دیگر از این کشور می‌خواهد تا عرضه انرژی به اروپا را افزایش دهد.

گفتنی است، پروژه نورد استریم ۲ احداث دو خط لوله برای صادرات ۵۵ میلیون متر مکعب گاز در سال از روسیه به آلمان است. این پروژه بارها مورد حمله لفظی و تحریمی واشنگتن قرار گرفته است. آمریکا ادعا می‌کند مسکو از این خط لوله در راستای منافع سیاسی خود استفده می‌کند. هرچند روسیه و آلمان بارها تاکید کرده اند که این پروژه سیاسی نیست و آمریکا قصد رقابت ناعادلانه با آن‌ها را دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار