نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از نظر ما عدالت باید بر محور ولایت باشد نه آن عدالتی که با بلند کردن پرچم عدالت در جهت جنگ با ولایت است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، حجت الاسلام عبدالله حاجی صادقی روز سه‌شنبه در همایش روحانیت بسیجی، علمداران بصیرت و مقاومت در مدرسه فیضیه قم، افزود: در صدر اسلام شاهد این بودیم که گروهی به نام عدالت خواهی توده‌های مردم را در برابر امیرالمومنین (ع) سازماندهی می‌کردند.

وی در ادامه گفت: آمریکا بعد از اینکه در خاموش کردن رکن اسلامیت و ولایت انقلاب ناکام ماند به دنبال جداسازی مردم از انقلاب اسلامی است.

وی یادآور شد: امروز دشمنان صراحتا از جنگ فرهنگی و اهمیت آن سخن می‌گویند چرا که اگر کسی در فرهنگ غرب هضم شود به پیاده سوار آن‌ها تبدیل می‌شود.

حاجی صادقی با بیان اینکه امروز روز نهضت عمار‌ها و ابوذرهاست، اظهار داشت: ترویج سبک زندگی غربی و القای شبهات دو اقدام مهم دشمنان است و در این شرایط پیوند روحانیت و بسیج و سپاه می‌تواند در تمام عرصه‌های جهاد اکبر اسلام را بر دشمنان به پیروزی برساند.

وی بیان کرد: امام راحل با هدایت الهی بسیج را که عامل ماندگاری انقلاب و عامل خنثی کننده تمام تهاجم دشمن و تبدیل کننده تهدید‌ها به فرصت‌ها بود را ایجاد کرد.

نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بسیج یک نهاد در کنار نهاد‌های دیگر نیست، بلکه یک فرهنگ حاکم بر تمامی نهادهاست و مولفه اصلی این فرهنگ این است که برای حفظ دین خدا و زنده ماندن اسلام باید از تمام وجود خودمان عبور کنیم.

حاجی صادقی یادآور شد: تمام شعار فرهنگ بسیج این است که اگر کسی مقابل دین ما بایستد ما در برابر تمام دنیای او خواهیم ایستاد.

وی تاکید کرد: افزایش انسجام و هم افزایی و شناخت درست از جایگاهی که بسیج امروز باید در آن حضور داشته باشد مساله مهمی است که باید مورد توجه بسیجیان باشد.

حاجی صادقی ادامه داد: جهاد به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم بسیج، یک جریان ساری و همیشگی در زندگی مومنانه است و از حوزه‌های علمیه تقاضا داریم در رابطه با مساله تهاجم دشمن به ذهن و قلب، تهاجم فکری و اموری از این دست که در حوزه جهاد اکبر قابل تقسیم بندی است به یاری نیرو‌های سپاه بیایند.

وی ادامه داد: طبق تصریح قرآن کریم تکیه بر ظالم و دشمنان، به مومنان و انسان‌های آزاده آرامش و عزت نمی‌دهد و اگر کسی بدنبال عزت است باید به سراغ گفتمان مقاومت بر مبنای ادبیات دینی، جهاد علمی، جهاد سازندگی و آبادانی، جهاد اقتدار افزایی، خدمت رسانی، عدالت طلبی، فرهنگی و فکری و جهاد تبیینی برود.

حاجی صادقی با بیان اینکه بازدارندگی و توازن قدرت خود را باید همواره توسعه دهیم، گفت: قدرت مطلوب به ذات نیست، اما قدرت لازم است و برای اینکه امنیت پایداری داشته باشیم باید پایه‌های قدرت و اقتدار خود را افزایش دهیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار