استاندار فارس گفت: برای جلوگیری از سودجویی دلالان، بازنگری طر‌ح‌های هادی روستا‌های اطراف شیراز و شهر‌های بزرگ فارس با تامل بیشتر و کار کارشناسی انجام شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با بیان اینکه دیشب استانداران کشور با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور جلسه‌ای ۴ ساعته برگزار کردند، اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد خیلی از اختیارات به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس تفویض شود.

او افزود: عزم دولت برای تفویض اختیارات بیشتر به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها جزم است بنابراین از این به بعد برگزاری جلسات شورای برنامه‌ریزی باید از حالت تشریفاتی بیرون بیاید و هر چیزی که در این شورا مطرح می‌شود باید کارشناسی شده و دقیق باشد.

ایمانیه با اشاره به تصمیم دولت برای راه‌اندازی صندوق توسعه استان‌ها، عنوان کرد: این صندوق مانند صندوق توسعه ملی است و بسیاری از درآمد‌های استان به آن واریز می‌شود و مسئولان استان باید برای هزینه‌کرد آن تصمیم بگیرند و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان حدود ۴ ماه برای خودسازی و ایفای نقش جدید که به آن واگذار می‌شود وقت دارد.

او با اشاره به عقب‌ماندگی که در حوزه بازنگری طرح‌های هادی روستا‌ها در فارس وجود دارد و مشکلاتی که این موضوع برای توسعه روستا‌ها ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: برای اینکه بازنگری طرح‌های هادی شتاب بگیرد باید اولویت‌بندی کنیم و طرح‌هایی که تاخیر در بازنگری آن‌ها به ضرر است سریع‌تر انجام شود و روستا‌هایی که می‌توانند همچنان با همان طرح قبلی باقی بمانند در اولویت بعدی قرار بگیرند.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه بازنگری طر‌ح‌های هادی روستایی در شهر‌های بزرگ مانند شیراز و کازرون به دلیل سودجویی‌هایی که ممکن است دلالان داشته باشند باید با تامل بیشتر و کار کارشناسی انجام شود، با بازنگری طرح‌های هادی که در جوار شهر‌های کوچک و روستا‌های دور از شهر‌ها هستند موافق کرد.

ایمانیه در مورد حمایت از طرح‌های پژوهشی استان نیز گفت: یک درصد بودجه سازمان‌ها که باید به پژوهش اختصاص یاید مبتنی بر توافق‌نامه باشد و هیچ طرح پژوهشی بدون توافق‌نامه بین دو طرف اجرا نشود.

او همچنین با تاکید بر اینکه برای هزینه‌کرد بودجه محرومیت‌زدایی باید در استان تصمیم‌گیری شود نه در مرکز کشور، زیرا مسئولان استان اشراف بیشتری بر مشکلات دارند به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس فرصت یک هفته‌ای داد تا با توجه به اولویت‌ها و مشکلات مناطق محروم استان بودجه محرومیت‌زدایی را در ۵ بخشی که تعیین شده تقسیم کنند تا به رئیس برنامه و بودجه کشور تحویل داده شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.