گذشت اولیای دم در مازندران ۳۲ محکوم به قصاص را از چوبه‌دار نجات داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حجت الاسلام محمدصادق اکبری، رئیس کل دادگستری مازندران گفت: ۳۲ محکوم به قصاص از ابتدای امسال تاکنون باگذشت اولیای دم و همت روسای دادگستری و دادستان ها، شورای حل اختلاف استان و همکاران اداره زندان‌ها، از قصاص رهایی یافته‌اند.

او با بیان اینکه پیگیری پرونده‌های قصاص برای جلب رضایت اولیای دم و ترویج فرهنگ صلح وسازش از جمله رویکرد‌های مورد تاکید رئیس قوه قضاییه است، افزود: اداره کل دادگستری استان، اعضای شورای حل اختلاف و اداره کل زندان‌های مازندران با تشکیل جلسات متعدد و پیگیری‌های مستمر برای رضایت اولیای دم توانستند ۳۲ محکوم از ۴۷ رای قطعی قصاص را از چوبه دار رهایی دهند.

رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: اقدامات اولیه برای کسب رضایت ازاولیا دم و نجات ۱۵ محکوم به قصاص نفس دیگر نیز در حال انجام است.

حجت الاسلام محمدصادق اکبری بر لزوم پیشگیری از وقوع جرم در جامعه و گسترش فرهنگ گذشت و صبوری و صلح و سازش تاکید کرد و گفت: اگر فرهنگ صلح وسازش و مدارا نهادینه شود از وقوع بسیاری از جرائم و آسیب ها‌ی اجتماعی جلوگیری می‌شود.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: در راستای کاهش پرونده‌های قضایی، کاهش ورودی پرونده‌ها و حتی جمعیت کیفری از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود نظیر شورا‌های حل اختلاف باید بیشتر ازگذشته استفاده شود.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار