مدیر مرکز پژوهش‌های الشرق الجدید بر ضرورت همکاری ایران و روسیه با دولت سوریه برای حل و فصل برخی مشکلات باقی مانده در این کشور تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، غالب قندیل، مدیر مرکز پژوهش های الشرق الجدید در مصاحبه ای بر ضرورت همکاری ایران و روسیه با دولت سوریه برای حل و فصل برخی مشکلات باقی مانده در این کشور از جمله حضور نیروهای ترکیه در شمال سوریه تاکید کرد.

قندیل در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی اللؤلؤه گفت: برخی مشکلات و موانع وجود دارد که برطرف کردن آن‌ها به همکاری مشترک سوریه و متحدان این کشور نیاز دارد. به عنوان مثال تعدادی از گروه‌ها در برخی مناطق سوریه هستند که از ترکیه حمایت می‌کنند و نیرو‌های ترکیه نیز در این مناطق حضور دارند. این مسئله فقط با شیوه نظامی حل و فصل نمی‌شود بلکه حل آن‌ها به همکاری روسیه، سوریه و ایران برای وادار کردن ترکیه به ترک سوریه و توقف حمایت از گروه‌های وابسته به خود که کمک‌های نظامی و سیاسی و مالی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، نیاز دارد. این مناطق در مرکز سوریه نیستند، زیرا مناطق مرکزی سوریه تحت کنترل نیرو‌های ارتش سوریه در آمده اند به همین سبب درگیری‌ها در این مناطق شدید نیست.

این مقام معتقد است روسیه و ایران باید به سوریه کمک کنند تا این مشکلات را حل کند.

قندیل در ادامه گفت: روسیه و ایران منافعی در سوریه دارند و دولت سوریه نیز این را می‌فهمد. سوریه تلاش می‌کند همه مناطق کشور را تحت سیطره خود در آورد و روسیه و ایران نیز تلاش می‌کنند مشکل ناشی از حضور ترکیه در سوریه را حل کنند که ممکن است مدتی طول بکشد، ولی صبر سوریه خیلی طولانی نخواهد بود.

مدیر مرکز پژوهش‌های الشرق الجدید اعلام کرد مسئولان سوریه طرح ”ب“ را روی میز دارند و به آرامی در حال آماده کردن خود هستند و به متحدان نیز مهلت لازم را برای حل این مشکلات می‌دهند. اگر تلاش‌های ایران و روسیه به حل این مشکلات منجر شود که بهتر و اگر مشکل حل نشد، ارتش سوریه وارد عمل می‌شود و واقعیت‌های جدیدی را در میدان خلق خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۰۲ آذر ۱۴۰۰
ارتش سوریه باید از تمام کشور خودش دفاع و به جنگ پایان دهد و به همکاری با روسیه و ایران ادامه دهد
آخرین اخبار