رییس شبکه بهداشت و درمان کارون گفت: مهم این بود که هر واکسنی که زده می‌شد چه وطنی و چه غیر وطنی از ابتلای شدید و بستری در آی سی یو تا بیش از ۹۵ درصد جلوگیری می‌کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، یوسف خلیف پور رییس شبکه بهداشت و درمان کارون گفت: طی یکی ۲ هفته گذشته وضعیت کرونا از نظر میزان مبتلایان و موارد مرگ و میر به شدت کاهشی بوده است؛ روزانه یک یا ۲ بیمار و در برخی روز‌ها اصلا بیمار مبتلا به کرونا نداشته ایم.

به گفته او تعداد بیماران بستری نیز به صفر رسیده که این نشان می‌دهد بعد از موج پنجم کرونا، افت محسوسی در تعداد بستری مرتبط با کرونا بوده که شروع واکسیناسیون نیز تا اندازه زیادی در مهار کووید اثر داشت.

خلیف پور یادآور شد که پوشش واکسیناسیون تا حدودی در شهرستان کارون و شادگان پایین‌تر از بقیه شهر‌های استان است که مجاورت، بافت فرهنگی، ارتباطات، اعتقادات خاص و از همه مهم‌تر شایعات بیشترین نقش را در کاهش میزان مایه کوبی افراد دارد.

رییس شبکه بهداشت و درمان کارون بیان کرد: گهگاهی مشاهده شده که این شایعات از سوی افرادی پخش می‌شود که مقبولیت دارند، اما ما سعی کردیم بیشتر با کار فرهنگی با این موضوع مقابله کنیم، اما در برخی موارد به دادگاه نیز متوسل شده ایم تا مانع از شایعه پراکنی این افراد شویم به گونه‌ای که دادگستری کارون شایعه سازان را احضار و از آن‌ها تعهد گرفته تا به این شایعات دامن نزنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این جو باعث شده تا استقبال زیادی از واکسن کرونا در کارون نشود، اظهار داشت: البته به مرور زمان وقتی مردم متوجه تأثیر واکسیناسیون کرونا شدند است استقبال بیشتر شده است که در حال حاضر پوشش نوبت اول واکسیناسیون کرونا در کارون به ۶۰ درصد رسیده که با توجه به متوسط پوشش واکسیناسیون استان، ما همچنان هم پایین‌تر هستیم.

یوسف خلیف پور همچنین از بالا رفتن سرعت و مراجعه افراد برای واکسیناسیون طی ۲ ماه گذشته خبر داد و گفت: تاکنون ۶۹ هزار و ۵۸۹ نفر دُز اول و بیش از ۳۴ هزار نفر هم دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند و اگرچه جمعیت کارون ۱۸۶ هزار نفر است، اما کسانی که واجد شرایط دریافت واکسن کرونا هستند ۱۱۵ هزار نفر افراد ۱۸ سال به بالا هستند و ۱۹ هزار دانش آموز بین ۱۲ تا ۱۸ سال هم واجد شرایط واکسیناسیون کرونا هستند.

بر این اساس جمعیت هدف واکسیناسیون کرونا در کارون عددی بین ۱۲۵ تا ۱۳۰ هزار نفر را شامل می‌شود و از لحاظ تنوع واکسن، تمام واکسن‌ها در کارون موجود است.

رییس شبکه بهداشت و درمان کارون استقبال از واکسن سینوفارم را به دلیل عوارض کم آن در این منطقه بالا دانست و افزود که مهم این بود هر واکسنی که زده می‌شد چه وطنی و چه غیر وطنی از بستری شدید و ابتلایدر آی سی یو تا بیش از ۹۵ درصد جلوگیری می‌کرد، زیرا کسانی که در پیک پنجم وارد «آی سی یو» می‌شدند اکثرا کسانی بودند که یا واکسن نزده بودند یا دوره واکسیناسیون آن‌ها کامل نشده بود.

او با بیان اینکه خوزستان همیشه آغازگر موج‌های جدید کرونا بوده اظهار کرد:، اما اکنون در بسیاری از شهر‌های خوزستان بخش مراقبت‌های ویژه فعال نیست و انتظار می‌رود با همین روند جلو برویم، اگرچه تا دریافت هر ۲ دز واکسن در بیش از ۸۰ درصد جمعیت هدف نمی‌توان جشن پایان کرونا را بگیریم و هنوز با این پوشش فاصله داریم.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.