مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از تبدیل این منطقه به قطب علمی پس از فروش ساختمان این سازمان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،محمدرضا اسکندری ،مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت:فروش و واگذاری ساختمان اداری این سازمان رونق علمی و عمرانی را در پی دارد و در تبدیل این منطقه به قطب علمی کمک ویژه ای می کند.

او  درخصوص تصمیم فروش ساختمان اداری سازمان منطقه آزاد اروند که پس از اولین سفر مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور مطرح شد، افزود: در این مدت نهادها و سرمایه گذارانی ابراز تمایل به خرید این ملک نمودند.

اسکندری از توافقات اولیه پس از محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد اما در خصوص نتیجه ی نهایی فروش ساختمان منطقه آزاد اروند بیان کرد:در صورت نهایی شدن این توافق، نتیجه آن اعلام خواهد شد.

او با تأکید بر اینکه هزینه فروش ساختمان باید صرف زیرساخت ها در این منطقه شود، توضیح داد: با ایجاد یک مرکز جامع دانشگاهی بین المللی و جذب دانشجویان خارجی، بی تردید از سود آن زیرساخت های عمرانی و فرهنگی نیز رشد چشم گیری می کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند همجواری اروند با کشورهای همسایه خصوصا عراق را عاملی موثر در افزایش گردشگری به ویژه گردشگری سلامت خواند که می تواند توسعه اقتصادی را به دنبال بیاورد.

اسکندری با اشاره به تصمیم دولت سیزدهم مبنی بر واگذاری املاک دولتی، تصریح کرد: به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داده شده تا سقف ۱۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول و حقوق مالی مازاد دولت جمهوری اسلامی ایران به استثنای انفال و موارد مندرج در اصل هشتاد و سوم  قانون اساسی را بدون رعایت تشریفات مربوط به تصویب هیات وزیران با رعایت قوانین و مقررات از طریق حراج عمومی در بورس املاک و مسکن و یا از طریق مزایده عمومی به فروش برساند.

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.