داوران کشتی برای ارتقاء درجه خود باید با هزینه شخصی در مسابقات بین المللی حضور یابند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، درحالیکه ایران برای قضاوت در رقابت‌های کشتی زیر ۲۳ سال جهان ۳ سهمیه داوری داشت تا نمایندگان کشورمان بتوانند پس از کنترل، از ارتقاء درجه برخوردار شوند، اما به دلیل مشکل مالی هیچ کدام از این داوران راهی صربستان محل برگزاری مسابقات امید‌های جهان نشدند.

در همین راستا محمد مصلایی پور رئیس کمیته داوران فدراسیون کشتی درباره اینکه آیا داوران با هزینه شخصی به مسابقات اعزام می‌شوند، گفت: «همیشه این منوال وجود داشته که داوران برای ارتقاء درجه با هزینه شخصی عازم مسابقات شده اند، اما در حال حاضر با توجه به قیمت بالای ارز، واقعاً داوران ما توان پرداخت هزینه‌های اعزام را ندارند.»

وی تصریح کرد: «برای مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال که چند روز پیش برگزار شد، قصد داشتیم بر اساس سهمیه اتحادیه جهانی کشتی، ۳ داور درجه یک را برای ارتقاء به درجه المپیکی عازم صربستان کنیم، اما متاسفانه به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه ۷۰ میلیونی اعزام، هیچ کدام از داوران ما حاضر نشدند به این مسابقات بروند. فدراسیون نیز به لحاظ مالی دچار مشکلات زیادی است و ما نیز آن‌ها را درک می‌کنیم. هزینه برپایی اردو‌ها یا اعزام‌ها بسیار زیاد است و لازم است بودجه بیشتری در اختیار فدراسیون کشتی قرار گیرد.»


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار