رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر از برگزاری اولین دوره مناظره دانشجویی این استان با شرکت ۱۸ تیم خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی احمدی‌زاده رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر بیان کرد: به‌منظور ارتقاء فرهنگ گفت‌وگو، گسترش مباحثه مستدل، اخلاقی، منطقی و تعالی شاخه علمی در محیط‌های دانشگاهی مسابقه ملی مناظره دانشجویان ایران به همت جهاددانشگاهی استان بوشهر برای نخستین بار در این استان برگزار می‌شود.

او افزود: مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران هفته اول آذر با شرکت ۱۸ تیم از دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و حوزه‌های علمیه در تالار اجتماعات جهاددانشگاهی بوشهر برگزار می‌شود و تیم‌های برگزیده در رقابت‌های منطقه‌ای شرکت خواهند کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: رقابت‌ها به‌صورت مجازی در سامانه «روتیا» و حضوری با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سالن اجتماعات جهاددانشگاهی بوشهر برگزار می‌شود.

احمدی‌زاده ادامه داد: این مسابقات در قالب گروه‌های رقابت‌کننده چهار نفره و در صورت برگزاری مسابقات مجازی، گروه‌های دونفره برگزار خواهد شد که گروه‌ها در مقابل هم در مقام موافقت یا مخالفت با یک گزاره به بحث و گفت‌وگو می‌پردازند و در نهایت تیم برتر هر مسابقه، به مرحله بعدی صعود خواهد کرد.

او عنوان کرد: دیروز به‌منظور آماده‌سازی شرکت‌کنندگان کارگاه آموزشی با موضوع «مناظره» برگزار شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر بیان کرد: دبیرخانه مسابقات مناظره‌ دانشجویان ایران در سازمان دانشجویان این نهاد انقلابی قرار دارد و مسابقات در سه سطح استانی، منطقه‌ای و ملی برگزار می‌شود.

احمدی‌زاده گفت: مرحله منطقه‌ای این مسابقات در سه منطقه منتخب، دی امسال برگزار خواهد شد، همچنین مرحله کشوری با حضور ۱۶ تیم برگزیده در اسفند به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.