اداره کل هواشناسی استان سمنان برای روز‌های میانی هفته با احتمال بارش باران و برف و وزش باد شدید در بیشتر نقاط استان سمنان هشدار زرد اعلام کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،ایرج مصطفوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: تحلیل آخرین تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش یابی، شرایط جوی روز‌های آتی را همراه با ناپایداری‌های جوی در استان سمنان نشان می‌دهد.

ایرج مصطفوی درباره توصیف سامانه مورد انتظار گفت: زمان آغاز فعالیت سامانه بارشی ظهر فردا/سه شنبه و نوع مخاطره از نوع بارش باران و برف، مه آلودگی، کاهش دید افقی، وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود.

او درباره منطقه اثر این سامانه بارشی تاکید کرد: بارش باران و برف و مه آلودگی در ارتفاعات و نواحی شمالی استان سمنان و وزش باد نسبتا شدید در برخی نقاط به ویژه نواحی شمالی دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان یادآور شد: امکان اختلال در تردد در محور‌های شمالی به دلیل بارش باران و برف و کاهش دید در اثر مه‌آلودگی مخاطرات اصلی فعالیت این سامانه بارشی است.

مصطفوی بیان کرد: زمان پایان حضور این سامانه ناپایدار در استان سمنان اواخر وقت سه شنبه است.

پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، احتیاط در تردد در مسیر نواحی کوهستانی، و مجهز بودن رانندگان به تجهیزات زمستانی، مهمترین توصیه‌های مدیرکل هواشناسی استان سمنان بود.

او با اشاره به کمینه و بیشنه دمای هوای امروز شهر سمنان به میزان هفت و ۱۸ درجه سانتیگراد افزود: رضوان با یک و بیارجمند و گرمسار با ۱۶ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین نقاط استان سمنان خواهند بود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان افزود: رضوان در روز سه شنبه این هفته دمای یک درجه سانتیگراد زیر صفر را در پیش دارد.

او با اشاره به ثبات شرایط جوی امروز در بیشتر نقاط استان سمنان، افزود: غلظت غبار و آلاینده‌های جوی به ویژه در نقاط صنعتی استان سمنان امروز دور از انتظار نیست و رشد ابر در نواحی غربی و جنوبی و احتمال بارش پراکنده در بیشتر نقاط استان سمنان دیگر پس‌بینی اداره کل هواشناسی استان سمنان برای امروز دوشنبه است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان ابراز داشت: از روز چهارشنبه تا جمعه، پس از ناپایداری‌های جویِ روز سه شنبه، جوی پایدار بر هوای استان حاکم می‌شود.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار