معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مشکل تامین داروی بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،  رحمت الله افشار معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مشکل دارویی در کهگیلویه و بویراحمد نداریم و بعضی از دارو‌ها مشکل کشوری دارند و خاص استان ما نیست.

او از خرید بیش از ۵۶۸ میلیارد ریال داروی کرونایی برای بیماران در کهگیلویه و بویراحمد در هفت ماهه امسال خبر داد و افزود: تهیه و توزیع دارو در دو بخش خصوصی و  دولتی انجام می شود.

افشار با بیان اینکه نظارت بر اجرای درست توزیع و تحویل دارو به بیماران در سطح استان یکی دیگر از وظایف حوزه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج است اضافه کرد: داروی مورد نیاز مردم کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های فارس و خوزستان تامین و بین همه شهرستان‌های استان توزیع می‌شود.

او با بیان اینکه ۵ شرکت کار تامین و پخش دارو را در کهگیلویه و بویراحمد انجام می‌دهند ادامه داد: از مبلغ ۵۶۸ میلیارد داروی خریداری شده در ۷ ماهه امسال ۴۲۷ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۱۰۲ ریال برای خرید داروی کرونایی هزینه شده است.

افشار گفت: در شش ماهه اول امسال حدود یک میلیارد تومان کمک هزینه به ۳ هزارو ۴۲۵ بیمار خاص و سخت العلاج در کهگیلویه و بویراحمد کمک شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.