نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت تشکیل مراکز رشد و نوآوری گردشگری در دانشگاه یزد به عنوان یک نیاز مهم در استان تأکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدصالح جوکار صنعت گردشگری را صنعتی پررونق در عصر حاضر توصیف کرد و گفت: شهر یزد که تمدن آن بر مبنای علمی با ایجاد کاریز و تمدن نوین در دل کویر با تلاش، خلاقیت و حرکت نوآورانه مردمان خود به صورتی پایدار شکل گرفته است، قابلیت‌های فراوانی برای توسعه صنعت گردشگری دارد.

او افزود: ما امروز وارثان این سرزمین و تمدن هستیم و باید آینده درخشانی را علی‌رغم محدودیت‌ها و کاستی‌هایی که وجود دارد برای آن رقم بزنیم.

جوکار همچنین جوانان و نخبگان کشور را طلایه‌داران این حرکت عظیم توصیف کرد و ادامه داد: امروز باید با همان میراثی که از گذشته داریم صنعت گردشگری را در استان ایجاد کرده و از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و تمدنی یزد برای توسعه این صنعت استفاده کنیم.

او با اشاره به رشد صنعت گردشگری در دنیا، این صنعت را در ایران نوپا توصیف کرد و گفت: صنعت گردشگری از زمانی آغاز می‌شودکه فرد عزم سفر می‌کند و کلیه خدمات به طور مستقیم و غیر مستقیم به آن ارایه می‌شود که بیشترین درآمد حوزه گردشگری کشور در بخش مستقیم نظیر حمل و نقل و هتلداری است.

رییس مجمع نمایندگان استان یزد با توجه به سند آمایش استان، آینده صنعت گردشکری در یزد را روشن و وسیع پیش‌بینی کرد و گفت: در سال ۲۰۲۴ در حدود ۲۵ درصد مشاغل در سطح کشور و استان باید در حوزه صنعت گردشگری باشد.

جوکار با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری قطعا در آینده دنیا نقش تعیین‌کننده‌ای خواهد داشت، خاطرنشان کرد: اکنون وظیفه ماست که با نگاهی نو به این صنعت، از حالت واکنشی خارج شویم و در مسیر خلاقیت و نوآوری حرکت کنیم.

او با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان و فناورانه در این زمینه می‌توانند مددکار کشور و کسانی باشد که در این صنعت سرمایه‌گذاری کرده‌اند، گفت: انتظاری که از مرکز نوآوری گردشگری می‌رود بررسی مسایل، مشکلات و ارایه راه‌حل‌ها در چالش‌های صنعت گردشگری استان است.

به گفته نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، استان یزد این توانمندی و قابلیت را دارد که در صنعت گردشگری حرف اول را در کشور بزند و مهمترین رکن آن منابع انسانی و سرمایه‌های اجتماعی موجود در استان است.

او در پایان صحبت‌های خود از سرپرست دانشگاه یزد خواست تا نگاهش را به سمت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان متمرکز کرده و با فاصله‌گرفتن از سیستم آموزشی سنتی، بیشتر به آموزش فعالیت‌های کسب وکار بپردازد تا دانش‌آموختگان بتوانندکارآفرین شوند.

سرپرست دانشگاه یزد نیز در جمع شرکت‌کنندگان این رویداد، با اشاره به نیازمندی کشور به ایده‌های نوآورانه، گفت: دانشگاه یزد با جدّیت از تشکل‌ها و شرکت‌های فناور و زایشی حمایت می‌کند.

عباس کلانتری خلیل‌آباد با بیان اینکه استان یزد با برخورداری از جاذبه‌های ویژه فرهنگی و تاریخی در کنار استان‌های اصفهان و شیراز، مثلث طلایی گردشگری را در مرکز کشور شکل داده‌اند، اظهار داشت: صنعت گردشگری با به‌کارگیری دانش‌آموختگان دانشگاهی و تامین درآمد برای حوزه‌های مختلف، قطعاً در اقتصاد استان تاثیرگذار است.

کلانتری خلیل‌آباد با اشاره به این‌که صنعت گردشگری در دوران شیوع ویروس کرونا با مشکلات و زیان‌های فراوانی روبه‌رو شده است، خاطرنشان کرد: استفاده از شیوه‌های سنتی در صنعت گردشگری استان یزد دیگر جوابگوی نیاز‌های فراوان این صنعت نیست و ضرورت دارد تا با بهره‌مندی از ایده‌های نوآورانه دانشجویان، اعضای هیات علمی، صاحب نظران و فعالان این حوزه، مشکلات این صنعت را برطرف کرد.

او با تأکید بر ضرورت ایجاد و توسعه مراکز نوآوری به‌منظور خلق ایده‌ها و راهکار‌های مؤثر برای رفع مشکلات کشور، شکل‌گیری تشکل‌ها و شرکت‌های فناور و زایشی را نیز اتفاق مبارکی دانست که می‌تواند ارتباط میان صنعت و دانشگاه را تقویت کند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار