در پی اجرای تعویض خط لوله انتقال نفت خام از مارون به اصفهان در محدوده سرخون استان چهارمحال و بختیاری تأمین خوراک پالایشگاه اصفهان بدون وقفه از مرکز انتقال نفت و تأسیسات شهید بهشتی محقق شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، بهمن رشیدی رئیس مرکز شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه اصفهان گفت: با توقف انتقال نفت خام در محدوده سرخون استان چهارمحال و بختیاری، این مرکز انتقال نفت و تأسیسات با تغییر مسیر‌های لازم در منیفولد خطوط ۳۲ و ۲۴ اینچ این مرکز، شروع به ارسال نفت خام ذخیره شده در مخزن (استراتژیک یک میلیون و ۳۳۰ هزار بشکه ای) T ۳ به مخازن پالایشگاه با استفاده از بوستر پمپ‌های خط ۲۴ اینچ اصفهان ـ ری کردند.

وی افزود: در مدت توقف ۱۲۰ میلیون و ۳۷۲ هزار لیتر، معادل ۷۵۸ هزار بشکه نفت خام از مخزن T ۳ به مخازن پالایشگاه ترانسفر شد.

پالایشگاه اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه‌های پالایشی کشور نقش تعیین کننده‌ای در تأمین سوخت و فرآورده‌های نفتی کشور دارد و تأمین نفت خام مورد نیاز این پالایشگاه و بخشی از نفت خام مورد نیاز پالایشگاه‌های تهران و تبریز بر عهده شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ـ منطقه اصفهان است.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.