رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: ۳ میلیون راس دام سبک و ۱۶۵ هزار راس دام سنگین در خراسان رضوی در مدت ۲ ماه واکسینه می‌ شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا بهروزیان  رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در خصوص آغاز واکسیناسیون تب برفکی در خراسان رضوی گفت: واکسیناسیون تب برفکی در خراسان رضوی آغاز شده است که در این طرح سه میلیون راس دام سبک و ۱۶۵ هزار راس دام سنگین استان طی مدت ۲ ماه واکسینه می‌شوند.

او افزود: تب برفکی از بیماری‌های بسیار مسری بوده و می‌تواند باعث ایجاد تلفات در بره، بزغاله و گوساله‌ها شده و کاهش تولید شیر و گوشت را در بر داشته باشد و با توجه به لزوم ایجاد ایمنی مناسب در دام‌ها و به منظور جلوگیری از هر گونه ضرر و زیان احتمالی، اولویت واکسیناسیون در این طرح با دام عشایر، کانون‌های تب برفکی در سال‌های گذشته و روستا‌های با جمعیت دامی بالاست.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی ادامه داد: واکسیناسیون در دامداری‌های صنعتی همچون گذشته با واکسن‌های بهادار (پولی) و توسط همکاران بخش خصوصی انجام می‌شود و از دامداران تقاضا می‌شود در مدت اجرای طرح با ماموران دامپزشکی همکاری و از هرگونه تردد و حمل و نقل غیر ضروری دام خودداری کنند.

بهروزیان بیان کرد:  ۱۰ درصد جمعیت دام کشور به ظرفیت ۱۵ میلیون راس متعلق به خراسان رضوی است و سالانه ۷۶ هزار تن گوشت قرمز، ۱۵۳ هزار تن گوشت سفید و ۱۴۰ هزار تن تخم‌مرغ در خراسان رضوی تولید می‌شود و  ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی در تولید گوشت قرمز، گوشت سفید و تخم‌مرغ رتبه‌های نخست تا سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

 

انتهای پیام//س.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.