مسئول واحد مکانیزاسیون جهادکشاورزی مهاباد گفت: امسال ۲۷۰ ادوات کشاورزی در این شهرستان به علت نداشتن پلاک و پرونده از دریافت سوخت منع شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، محمدقسیم ربانی مسئول واحد مکانیزاسیون جهادکشاورزی مهاباد با تاکید بر اینکه کشاورزان باید در اسرع وقت نسبت به پلاک‌گذاری ادوات و ماشین‌آلات خود اقدام کنند، اظهار کرد: در زمینه شماره‌گذاری هیچ محدودیتی وجود ندارد و حتی تراکتور‌هایی که عمر بالای ۲۰ سال نیز دارند، می‌توانند در طرح شماره‌گذاری دخیل باشند.

ربانی افزود: با پلاک‌گذاری ادوات کشاورزی و کنترل مصرف سوخت، ضمن جلوگیری از قاچاق سوخت می‌توانیم نیاز‌های بخش کشاورزی را به موقع تامین کرده و مشکلات موجود را در این زمینه رفع کنیم.

این مقام مسئول اذعان کرد: شماره‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی یکی از ضروریات خدمت‌رسانی مطلوب در عرصه مکانیزاسیون است و می‌توان در سوخت‌رسانی به ماشین‌آلات کشاورزی برنامه‌ریزی کرد.

وی تاکید کرد: این مهم براساس برنامه‌ریزی مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهادکشاورزی با هماهنگی وزارت کشور با هدف هویت بخشی و شناسنامه‌دار کردن دستگاه‌های کشاورزی و صدور کارت سوخت هوشمند انجام می‌شود.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.