دراین گزارش به معرفی مجموعه گردشگری، تاریخی عباس آباد در استان مازندران می‌پردازیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مجموعه تاریخی عباس‌آباد در استان مازندران و در ۹ کیلومتری شهرستان بهشهر، در دامنه رشته کوه‌های البرز و در میان جنگل‌های انبوه قرار گرفته است .
این مجموعه از جمله مهم‌ترین و بزرگترین باغ‌های تاریخی ایران است که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌ است.
مجموعه تاریخی عباس آباد به وسعت ۵۰۰ هکتار شامل سد، مخزن و دریاچه سد، گل باغ، کاخ، حمام، آسیاب آبی و دو برج آجری است که به دستور شاه عباس اول صفوی در سال‌های ۱۰۲۰ و ۱۰۲۱ ه‍جری. قمری در محلی که پیشتر خرگوران نام داشت ساخته شده‌ است. 

در حال حاضر مهم‌ترین باغ غیرکویری ایران به‌شمار می‌آید.

شهروندخبرنگار فیلمی ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع:علی موذنی فرد - مازندران


بیشتر بخوانید:

چشمه‌ای که هنوز نفس می‌کشد + فیلم


 

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری  اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۳:۰۴ ۰۲ آذر ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
بسیار مکان زیبا دلنشین روح افزا جذاب و دیدنی فرح بخش است و برای تجدید قوای جسمی و روحی بسیار تفرجگاه عالی است انشاءالله خداوند جل جلاله نسیب و قسمت همه مردم از همه اقشاری جامعه کندکه دلشان در خانه هایشان پوسیده و می خواهد به سفرهای صیاحتی و زیارتی بروند در مکانهای خوش آب و هوا تا دلشون واشه دلشون تازه شه هوایی عوض کنند روحیه ایی تازه کنند و انرژیهای منفیشون و غم اندوهاشون رو در طبیعت گردی تخلیه کنند و جاش انرژیهای مثبت از طبیعتهای جذاب و دیدنی معجزه آسای خدا دادی دریافت کنند بروند انشاءالله جبهاتون و حسابهای عابر بانکیتون پر از پول حساب کارت هوشمندهای سوختتون پر از بنزین یارانه ایی یارانه های مختلف نقدیتون افزون دلتون شاد تنتون سلامد لبهاتون خندون شاد شادکام باد .آمین یا رب العالمین . والسلام و صلوات التماس دعا .
آخرین اخبار