مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: تاکنون ۴۰ درصد از واجدین شرایط دانش آموزان این شهرستان دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، بهاءالدین حسینی مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اشاره به بازگشایی مدارس از امروز نیز اظهار کرد: تاکنون حدود ۱۷ هزار دز واکسن کرونا به دانش آموزان تزریق شده است که ۷۴ درصد دانش آموز دز نخست و ۴۰ درصد دانش آموزان نیز هر ۲ دز را دریافت کرده اند.

حسینی با بیان اینکه دانش آموزان واکسینه شده بین ۱۲ تا ۱۸ سال سن دارند، افزود: با توجه به تراکم جمعیت این شهرستان، هشت پایگاه مدرسه‌ای برای تزریق واکسن دانش آموزی دایر شده است که متناسب با میزان استقبال، تغییراتی در آن لحاظ می‌شود.

این مقام مسئول اذعان کرد: عادی انگاری شرایط و بی‌توجهی به موضوع مهم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی منجر به بروز خیز ششم همه گیری کرونا و بحرانی شدن اوضاع می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد تصریح کرد: با توجه به همزمانی بازگشایی مدارس با فصل سرد سال و بسته شدن در و پنجره‌ها برای گرم نگه داشتن فضای کلاس امکان سرایت ویروس افزایش می‌یابد بنابراین مجهز کردن کلاس درس به تهویه مناسب باید در دستور کار قرار گیرد.

حسینی تاکید کرد: از والدین انتظار داریم فرزندان خود را برای واکسینه کردن به این مراکز واکسیناسیون بفرستند.

انتهای پیام / س خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.