عیسی زاده برخی ساخت و ساز‌ها را دلیل انحراف فاضلاب دزفول و مشکل آبگرفتگی معابر و منازل دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدحسن عیسی زاده شهردار دزفول روز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دزفول برخی ساخت و ساز‌ها در شهر، موجب انحراف مسیر فاضلاب را می‌شود لذا شهروندان نیز باید همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند تا در چنین مواقعی مشکل ایجاد نشود.

طرح دفع آب‌های سطحی دزفول از سال ۱۳۸۶ آغاز شده که به گفته عیسی زاده برای تکمیل آن یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است

بر همین اساس برای اجرای این طرح در کوی نگارستان و نوفرهنگ ۲ کیلومتر لوله گذاری و ۱۰۰ میلیارد ریال، برای اجرای طرح دفع آب‌های سطحی در میدان مقاومت ۳ کیلومتر لوله گذاری و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار و برای اجرای این طرح در بلوار خیبر و کوی امام رضا به یک کیلومتر لوله گذاری و ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تکمیل آن ملزم به همکاری دستگاه‌های اجرایی است.

به گفته شهردار دزفول شیب این شهر به سمت غرب است و طبق مصوبه شورای امنیت متولی پایش تصویری در شهر‌ها شهرداری است که برنامه‌ای برای تقویت و گسترش آن در دزفول وجود دارد.

عیسی زاده درخصوص بارندگی و آبگرفتگی معابر دزفول گفت: از ساعات اولیه بامداد دیروز نیرو‌های شهرداری برای رفع آبگرفتگی فعال بودند البته مدیریت این امر مستلزم تشریک مساعی ادارات و مردم است، هرچند از تابستان اقداماتی برای پیشگیری از مشکلات ناشی از آبگرفتگی و تخلیه آب‌های سطحی انجام و ۸۰ کیلومتر از کانال‌های سرپوشیده لایروبی شدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مشکل آبگرفتگی خیابان شریعتی دزفول با حفر یک چاه رفع شد، افزود: در سیل پیشین، یک بودجه ۳۰ میلیارد ریالی برای این امر اختصاص یافت، ولی جذب نشد که اگر همکاری و جذب شود اقدامات خوبی می‌توان با این اعتبار انجام داد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.