آغاز طرح زمستانه پلیس راه و نیرو‌های امدادی آذربایجان شرقی

همزمان با سراسر کشور طرح زمستانه پلیس راه و چندین دستگاه امدادی و خدمات رسان آذربایجان شرقی از امروز آغاز شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،علیزاده مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان شرقی در آغاز طرح زمستانه پلیس راه و نیرو‌های امدادی گفت: ۴۰۰ دستگاه از راهداری و ۲۵۰ دستگاه از بخش خصوصی شامل انواع ماشین آلات راهداری در ۷۴ راهدارخانه اقدام به خدمت رسانی خواهند کرد.

علیزاده افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی و شرایط کوهستانی استان، حدود ۱۴ هزار کیلومتر از راه‌های مواصلاتی را پوشش خواهیم داد و به طور متوسط حدود ۳۰۰ میلیون ترافیک را شاهد هستیم.

او افزود: بیش از ۹۰ درصد جابجایی ها از طریق جاده‌های استان با ۲۰ میلیون تن بار است.

 سردار محمدی جانشین فرمانده انتظامی استان هم گفت: دستگا‌های متولی در بحث برقراری نظم و امداد جاده‌ای حضور موثری در راه‌ها دارند و از سویی استان ما یکی از مناطق سردسیر کشور است و حوادث جاده‌ای در این فصل نیازمند کمک دستگاه‌های متولی است تا با هماهنگی و تعامل امنیت و آرامش را در محور‌های مواصلاتی استان ایجاد کنند.

سرهنگ کریمی نژاد رئیس پلیس راه استان نیز گفت: با شروع فصل سرما و تغییرات جوی مشکلاتی برای شهروندان ایجاد می‌شود و پیش بینی می‌شود با توجه به لغو محدودیت‌ها شاهد افزایش بار ترافیکی باشیم.

او افزود:در محور‌های مواصلاتی ۳۷ گردنه وجود دارد که عوامل راهدای و پلیس راه به صورت شبانه روزی فعال خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه این طرح از اول آذر تا بیستم اسفند ادامه خواهد داشت افزود: تمامی عوامل خدمات رسان در جاده‌های استان برای خدمت رسانی با هدف نمایش توانمندی، ایجاد تعامل ، هماهنگی و ارتقای خدمت رسانی، پیشگیری از انسداد راه‌ها و کمک به در راه ماندگان تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.