محمد گفت: هم اکنون میزان مبادلات مرزی شرق کشور به افغانستان و پاکستان یک و نیم میلیارد دلار است که در نظر داریم به پنج میلیارد دلار در سال برسانیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سعید محمد دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در بدو ورود به فرودگاه بین المللی زاهدان  گفت: یکی از اهداف جمهوری اسلامی ایران افزایش مبادلات مرزی با کشور‌های منطقه شرقی همچون افغانستان و پاکستان است.

وی بیان کرد: ما در سیستان و بلوچستان برای مبادلات تجاری مرز ریمدان را به صورت رسمی و زمینی، مرز آبی چابهار را برای توسعه صادرات و در حوزه سیستان منطقه آزاد واقع در شهر جدید رامشار را داریم که اخیرا به تصویب رسیده است.

مشاور رییس جمهوری گفت: ما امروز می‌خواهیم برنامه‌ریزی رسمی برای شروع بکار منطقه آزاد سیستان را انجام دهیم و در این راستا منطقه آزاد چابهار به صورت معین به منطقه آزاد سیستان کمک خواهد کرد تا هر چه سریعتر به بهره‌برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: وجود یک سری زیرساخت‌ها همچون فرودگاه زابل و راه‌آهن در حال ساخت چابهار به زاهدان که انتهای آن تا مرز میلک می‌رسد می‌تواند فرصت مناسبی را برای توسعه تجارت مرزی فراهم کند.

محمد بیان کرد: شهر جدید رامشار به دلیل موقعیت مکانی خوبی که در ارتباط با تجارت با افغانستان دارد فرصت مناسبی برای افزایش صادرات است که ما این منطقه را برای ایجاد منطقه آزاد در نظر گرفتیم

وی تصریح کرد: ما در حال تدوین سند جامع منطقه آزاد سیستان هستیم و بعد از اتمام طرح جامع به توسعه زیرساخت‌ها می‌پردازیم.

  انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار