نقیبی از دریافت خدمت بیش از ۳ هزار مصدوم حوادث ترافیکی در جنوب غرب خوزستان در هشت ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، سید نادر نقیبی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: حوادث ترافیکی همچنان در صدر ماموریت‌های اورژانسی حوزه دانشگاه علوم پزشکی است به گونه‌ای که ۳ هزار و ۲۲۸ مصدوم حوادث ترافیکی در ۸ ماه نخست امسال در حوزه دانشگاه علوم پزشکی آبادان خدمات درمانی دریافت کردند.

او از فوت ۱۴ نفر ار فرودین امسال تاکنون در جنوب غرب خوزستان در بر حوادث رانندگی خبر داد و افزود: با وجود تلاش‌های صورت‌گرفته و به موقع به خاطر شدت حادثه، از این تعداد فوتی، ۹ نفر از شهرستان آبادان ۴ نفر از شهرستان شادگان و یک نفر از شهرستان خرمشهر بودند.

نقیبی در خصوص روز ملی قربانیان حوادث ترافیکی گفت: ۲۱ نوامبر هر سال توسط سازمان ملل به یادواره جهانی قربانیان حوادث ترافیکی به منظور یادآوری مشکلات جسمی و روحی و روانی مصدومان سوانح رانندگی و خانواده متوفیان اختصاص یافته است، چون اغلب خانواده‌ها با از دست دادن نان‌آور خانواده دچار مشکلات زیادی می‌شوند.

نیمی از بستری های آی سی یو مصدومان تصادفی هستند

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه تقریبا نیمی از بستری‌های بخش "آی. سی. یو" مصدومان سوانح رانندگی هستند گفت: امید می‌رود بزرگداشت یاد و خاطره مصدومان و متوفیان سوانح رانندگی تلنگری به مردم و مسئولان برای اصلاح رانندگی و ایمن‌سازی خودرو و مسیر برای تردد باشد.

وی بیان کرد: یکی از مهمترین علل مرگ و میر پس از سکته‌های قلبی، مغزی و سرطان‌ها، سوانح رانندگی است و این در حالی است که ۳۰ سازمان از جمله خودروساز، راهداری، نهاد‌های مسئول در صدور گواهینامه تا نهاد‌های انتظامی و امدادی در ایمن‌سازی تردد و پیشگیری از حوادث ترافیکی نقش اساسی دارند.

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.