مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: با بهره برداری کامل از طرح نبی اکرم (ص) که نقش قابل توجهی در پایداری آب شرب مشهد خواهد داشت حدود هزار و ٥٠٠ لیتر بر ثانیه از توان بالقوه منابع آب موجود وارد شبکه می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین اسماعیلیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: طرح‌های متعددی به منظور ارائه خدمات مطلوبتر به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در دستور کار این شرکت قرار دارد تا هم زمان بهبود کیفیت آب در نقاط مختلف شهر نیز حاصل شود.

او افزود: طرح بزرگ نبی اکرم (ص) مربوط به جمع آوری و انتقال آب چاه‌های داخل شهر مشهد است و هم اکنون با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: اجرای طرح نبی اکرم (ص) از چهار سال پیش آغاز شد و مطابق برنامه زمان بندی پیش بینی می‌شود با صرف اعتبار هزار و ٧٠٠ میلیارد ریال بخش عمده باقی مانده این طرح تا پایان سال و بقیه آن تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

اسماعیلیان بیان کرد: این طرح شامل ساخت ۱۲۰ کیلومتر خطوط جمع آوری آب و عمدتا از جنس چدن نشکن (داکتیل) است که عبور این خطوط از هسته مرکزی شهر با وجود ترافیک و موانع تاسیساتی متعدد، مشکلات اجرایی زیادی را به دنبال داشته است.

او تصریح کرد: تامین آب شرب کلانشهر مشهد به ویژه در شرایط اوج حضور زائران و نیز در فصل گرم سال از دغدغه‌های اساسی و مهم مردم و مسئولان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد تاکید کرد: در کنار اجرای طرح حضرت نبی اکرم (ص)، ساخت مخازن ذخیره نیز در دست اقدام است و هم اکنون چهار باب مخزن با مجموع ظرفیت ۱۱۰ هزار متر مکعب در حال ساخت است که با ساخت این مخازن، حجم ذخیره سازی آب در شهر مشهد با ۱۵ درصد افزایش از ۷۲۵ هزار مترمکعب به ۸۳۵ هزار متر مکعب خواهد رسید.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.