رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی گفت: یک هزارو ۲۴۳ بیمار دیالیزی پیوند کلیه در استان همدان وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ابوالفتح میرزایی، رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: با شیوع کرونا و نیازمندی به بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها  و حساسیت بدن افراد نیازمند به کلیه و خطرات آلودگی که به همراه داشت، این بخش تعطیل شد، اما بر اساس پیگیری‌ها و مستندات موجود این بخش باز خواهد گشت.

او با بیان اینکه  انجام پیوند کلیه در بیمارستان‌های خصوصی ممنوع است، بیان کرد: پیوند کلیه در بیمارستان‌های دولتی انجام می‌شود و بیمارستان‌های دولتی هیچ هزینه‌ای بابت انجام این امر دریافت نمی‌کنند و پزشکانی که پیوند کلیه انجام می‌دهند هزینه خود را از بیمه دریافت می‌کنند.

میرزایی با اشاره به دیالیز در خانه گفت: انجام دیالیز در منزل توسط متخصصان به گونه‌ای تعبیه شده که یک کاتتر در زیر سطح شکمی آن‌ها وجود داشته و از طریق محلول داخل آن دیالیز این افراد انجام می‌شود.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: ۱۱۶ نفر در همدان نیز به نارسایی کامل کلیه رسیده‌اند که به زودی باید کار دیالیز در این افراد آغاز شود.

میرزایی با بیان اینکه ۷۶ درصد از بیماران کلیوی را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند گفت: بیشترین گروه سنی بیماران کلیوی بین ۳۰ تا ۶۰ سال بوده و گروه کمی را افراد کهنسال و کودکان تشکیل می‌دهند.

اوبا اشاره به اینکه بیان فروش کلیه و ارزش هر کلیه اشتباه است، گفت: افراد در مقابل اهدا کلیه ۸۰ میلیون تومان پاداش دریافت می‌کنند و بیان فروش کلیه و قیمت کلیه درست نیست و باید از کلمه پاداش در جامعه به کار برد.

میرزایی یادآور شد: تنها ۱۵ مورد پیوند عضو به همدان اختصاص یافته که ۵ مورد از آن‌ها مرگ مغزی و ۱۰ نفر نیز داوطلبانه اقدام به اهدا عضو کرده‌اند و تمامی این پیوند‌ها در تهران انجام شده است و این رقم نسبت به مدت مشابه درسال‌های گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار