برنامه‌های مشترک هواشناسی و محیط زیست در چشم انداز برنامه توسعه پایدار در دیدار با مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی، وحیدپورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: گزارش کاملی از وضعیت آب و هوایی استان و وضعیت نزولات جوی و تأثیرات آن از جمله تبخیر بالا، افزایش دما طولانی مدت در طول سال و ... توسط مدیرکل هواشناسی استان ارائه شد و تأکید شد استاندار‌های هوای پاک می‌تواند محور برنامه‌های مشترک باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: گزارش و فعالیت‌های انجام شده و حساسیت‌های ایجاده شده در هواشناسی امید‌های توسعه برنامه هوای پاک را صد چندان کرد و حساسیت‌های ایجاد شده امیدوار کننده است.
وی ادامه داد: ملاک توسعه کشور در برنامه‌های کلان و منطقه ای، دو حساسیت و موضوع حائز اهمیتِ محیط زیست و هواشناسی است که فصل مشترک این دو برنامه می‌تواند محور‌های توسعه پایدار زیر چتر قانون هوای پاک باشد و برنامه‌های مناسبی را در این فصل تعریف کند.

پورمردان تصریح کرد: تأثیرات منفی تغییرات اقلیمی و آب و هوایی و وضعیت نزولات جوی بر وضعیت حیات وحش، گونه‌های در معرض خطرانقراض، وضعیت پوشش گیاهی و ... در مناطق تحت مدیریت و زیستگاه‌های استان یکی از موضوعات جدی، نگران کننده و در درست بررسی این اداره کل است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: این اداره کل بر اساس برنامه‌های در دست اقدام و تعریف شده یِ بالادستی، چندین ایستگاه پایش هوا در مناطق حساس زیست محیطی راه اندازی و در اختیار دارد و می‌تواند در این خصوص همکاری و همیاری مناسبی با مجموعه هواشناسی استان داشته باشد.

وی افزود: راهکار‌های برون رفت از موضوعاتی از قبیل: خشکسالی ها‌ی بلند مدت، کاهش شدید منابع آبی، آلاینده‌های ناشی از سوخت‌های فسیلی، فرسایش خاک، طوفان‌های شدید، پدیده گردوغبار و ... مباحث مشترکی است که این اداره کل ضمن انجام چندین پروژه مطالعاتی و اجرایی از جمله: بهره گیری از انرژی‌های پاک و تجدید پذیر، نهال کاری، قرق، مدیریت منابع آبی در مناطق چهار گانه و ... در دستور کار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار