معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی از بازگشایی مدارس دوره اول متوسطه و ابتدایی از اول آذر ماه همراه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، یکه خانی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مدارس دوره اول متوسطه و ابتدایی از اول آذر ماه آموزش حضوری را با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی آغاز می‌کنند.

او افرود: مسئولیت نظارت بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بر عهده کمیته سلامت است.

یکه خانی اظهار کرد: دو شاخص در بازگشایی مدارس مدنظر است؛ اول اینکه امکان فاصله گذاری اجتماعی در مدارس رعایت شود، به گونه‌ای که فاصله هر دانش آموز با دانش آموز دیگر یک و نیم متر باشد و دوم اینکه سرانه مساحتی که برای هر دانش آموز در نظر گرفته شده ۲ متر و ۲۵ صدم متر مربع است؛ بنابراین در تشکیل کلاس‌ها محدودیت جمعیت وجود ندارد و تناسب بین تعداد دانش آموزان و مساحت کلاس باید مد نظر باشد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه زمان کلاس‌ها به صورت حضوری بین ۴۵ تا ۶۰ دقیقه است تصریح کرد: در کنار آموزش حضوری همچنان آموزش مجازی نیز ادامه دارد و بین ۳۰ تا ۳۵ دقیقه نیز برای آموزش مجازی در نظر گرفته شده است.

باز شدن پای نیرو‌های علوم پزشکی به مدارس استان

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: همکاران دانشگاه علوم پزشکی وظیفه نظارت و اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس استان را بر عهده دارند.

او با اشاره به اینکه بخشنامه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و نحوه بازگشایی مدارس و کلاس‌های درس به صورت حضوری ابلاغ شده است افزود: همکاران دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به طور مرتب بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مدارس نظارت دارند.

شریف زاده اظهار کرد: هنوز برنامه‌ای برای واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال در نظر گرفته نشده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.