عسکری گفت: در شبانه روز گذشته به دلیل سرمای هوا، میزان مصرف گاز به رکورد ۵۳۶ میلیون متر مکعب رسیده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، عسکری سخنگوی شرکت ملی گاز تصریح کرد: حجم تولید گاز در شبانه روز اخیر حدود ۸۰۰ میلیون متر مکعب بود و در این مدت، رکورد مصرف ۵۳۶ میلیون متر مکعب ثبت شد.

او ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که حجم مصرف گاز به ۵۶۰ میلیون متر مکعب برسد.

لزوم مصرف بهینه گاز در پی برودت هوا

همچنین زمانی مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز در این خصوص گفت: به دلیل تاثیر پذیری از برودت هوا مصرف گاز افزایش یافته است لذا باید مصرف بهینه شود تا بتوانیم عدالت توزیعی را در سراسر کشور اعمال کنیم.

وی با اشاره به اینکه در نقطه ای میزان مصرف و تولید به نقطه سربه سر خود می‌رسد افزود : توجه ویژه در مصرف بهینه در همه نعمات الهی از جمله گاز را باید داشته باشیم ،باید در مصارف بخش خانگی رعایت دمای مورد تاکید و تایید را داشته باشیم.

زمانی با اشاره به اینکه تغییری در مصرف به وجود آمده و این مسئله به دلیل برودت هوا و افزایش مصرف خانگی است ادامه داد: با کاهش دما مواجه هستیم ولی باید بدانیم که دمای رفاه ۱۹ تا ۲۱ درجه است و رعایت دمای رفاه پیشگیری از توقف احتمالی را خواهد داشت.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز اظهار کرد: بخشنامه ضوابط انرژی ابلاغ شده و علاوه بر مصرف خانگی ،سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر هم باید در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند،لذا در تمام مراکزی که در بخش خانگی، اداری و تجاری وجود دارد به دلیل تأثیرپذیری از برودت هوا مصرف افزایش پیدا کرده است .بنابراین مصرف باید بهینه شود تا عدالت توزیعی را در سراسر کشور اعمال کنیم .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار