همزمان با هفته بسیج پروژه آبرسانی روستای سعادتلو در هشترود با سه میلیارد تومان هزینه به بهره برداری رسید.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،علیرضا ایمانلو مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه مجتمع آلمالو با ۲۲ کیلومتر خط اصلی و ۵ کیلومتر خط انتقال خصوصی و یک باب مخزن ۳۰۰ متر مکعبی با هدف حل مشکل آب اهالی روستای سعادتلو و ۱۵ روستای دیگر احداث شده است، اظهار امیدواری کردوگفت: تا خرداد سال آینده مشکل آب دیگر روستا‌ها هم حل شود.

اوافزود: برای این مجتمع ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

او با اعلام اینکه نیاز آبی کل استان آذربایجان شرقی در ۲ بخش شهری و روستایی ۱۴ هزار و ۵۷۰ لیتر در ثانیه است، گفت: با توجه به میزان نیاز آبی استان پیش‌بینی می‌شود در زمان اوج مصرف با یک‌هزار و ۴۲۵ لیتر در ثانیه کمبود آب روبه رو شویم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: متوسط میزان بارش استان از ابتدای سال تاکنون ۲۲۰.۵ میلی‌متر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲.۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

سید حمزه امینی نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی هم خواستار تخصیص حق آبه شهرستان هشترود از سد کلقان شد و گفت: این سد آبگیری شده، ولی هنوز بهره برداری نشده است.

اوگفت: از هشت هزار هکتار پایاب سد سهند سه هزار هکتار آن بهره برداری شده است و هنوز برای ۵ هزار هکتار آن کاری صورت نگرفته است.

او به نرخ ۲۴.۵ درصد بیکاری منطقه هشترود اشاره کرد و گفت: اگر این ۵ هزار هکتار پایاب سد سهند بهره برداری شود در هر هکتار برای حداقل چهار نفر ایجاد اشتغال می‌شود.

نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی گفت: از وزیر نیرو در خواست اجرای پایاب فاز ۴ که شامل روستا‌های سعادتلو، قوبوز و ذوالبین می‌شود را کرده ام و امیدوارم با تشکیل تعاونی آب بران این پروژه شروع شود.

امینی گفت: اگر در فصل تابستان فکری به حال روستا‌هایی که با کمبود آب روبرو هستند نشود مردم این روستا‌ها مهاجرت خواهند کرد و روستا‌ها خالی از سکنه خواهند شد.

امین امینیان فرماندار شهرستان هشترود هم از مصرف ۲.۵ برابری آب در روستا‌های شهرستان خبر داد و گفت: میزان مصرف آب در کشور ۱۸۰ لیتر، در استان ۲۵۰ لیتر و متاسفانه در هشترود ۶۰۰ لیتر است.

 اوگفت: هم اکنون ۱۱۴ روستای شهرستان با ۸۸ درصد و با جمعیت ۳۱ هزار نفر تحت پوشش شرکت آبفا هستند که امیدوارم با تکمیل هفت مجتمع آبرسانی و پروژه‌های در دست اجرا تا پایان امسال ۹۵ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش قرار گیرند.

او بر صرفه‌جویی در مصرف آب و رعایت الگوی مصرف تاکید کرد و از شهروندان درخواست کرد، توصیه‌های شرکت آب و فاضلاب استان را جدی بگیرند تا در خصوص آب مصرفی دچار مشکل نشوند.

حجت الاسلام جعفریان امام جمعه هشترود هم توجه جدی به روستائیان و روستا‌ها را خواستار شد و گفت: متاسفانه برخی روستا‌ها با تنش آبی مواجه هستند که بیشتر آن‌ها در منطقه سهند آباد نظرکهریزی است و در ایام تابستان با کمبود جدی مواجه هستند و تا حدی که باغات آن‌ها خشک می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.