هاشمی گفت: تکمیل تصفیه‌خانه پساب سمنان به همت شهرداری می‌تواند برطرف‌کننده بخشی از نیاز آبی صنایع باشد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان گفت: مدیریت پساب در بحث صنعت یکی از بهترین راه‌های موجود برای رفع بخشی از دغدغه مندی‌ها در خصوص تامین آب واحد‌های تولیدی و صنعتی استان است.

وی بیان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان آمادگی خرید پساب تولید شده پس از تخصیص را دارد و حتی آمادگی دارد تا پساب تولیدی را به منظور انجام امور اجرایی طرح پیش خرید کند.

استاندار سمنان با اشاره به پیشینه احداث تصفیه خانه پساب سمنان، افزود: طرح مطالعاتی تصفیه خانه فاضلاب سمنان سال ۱۳۷۵ آغاز و عملیات اجرایی این طرح نیز در سال ۱۳۸۰ انجام شد و در حال حاضر این طرح ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

هاشمی خاطرنشان کرد: با توجه به موفقیت نبودن سرمایه گذار بخش خصوصی در اجرای کامل طرح تصفیه فاضلاب سمنان، در حال حاضر شهرداری سمنان مدیریت اجرایی این طرح را برعهده گرفته تا با جذب سرمایه گذار به صورت مشارکتی کار جمع آوری پساب در حوزه شهر سمنان را مدیریت کند.

وی افزود: بسیاری از واحد‌های صنعتی استان سمنان هم اینک نیاز به آب دارند و هم اکنون به برخی از آن‌ها با تانکر آبرسانی می‌شود، بحث مدیریت فاضلاب در شهر‌های استان و استفاده از پساب تولیدشده و مصرف آن در شهرک‌های صنعتی امری قابل توجه است.

استاندار سمنان گفت که امروز به اتفاق جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر سمنان و برخی مدیران استانی از طرح تصفیه خانه سمنان بازدید شد تا زمینه‌های رفع مشکلات این‌پروژه در محل، بررسی و تصمیم گیری شود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: تصفیه خانه ، تامین آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
طاهریان
۱۱:۱۶ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
لطفا گزارشی تهیه کنید که این آب به بخش کشاورزی هم می رسد ؟
آخرین اخبار