تکریم مقام کتابداران، کتابخوانان و حامیان کتاب استان گیلان

مراسم تجلیل از ۱۵ برگزیده حوزه کتاب و کتابخوانی استان گیلان امروز در رشت برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، در مراسمی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و با حضور مسئولان استانی و ملی و چهره‌های فرهنگی گیلان از ۱۵ کتابدار، کتابخوان و حامی برگزیده کتاب این استان تجلیل شد.

پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در این مراسم با بیان اینکه ۲۰ ماه دوری از چنین تجمعاتی به علت وضعیت خاص کرونایی محدودیت‌هایی در ارائه خدمات ایجاد کرد، گفت: با این حال برگزاری محافل ادبی و نشست‌های کتاب‌خوان را در این یک سال و نیم اخیر داشتیم که نتایج بسیار خوبی هم به همراه داشت.

او با بیان اینکه علی‌رغم شیوع ویروس کرونا، کتابخانه‌های عمومی گیلان در فضای مجازی حضوری فعال و برجسته داشت، افزود: در تمام این ایام سعی کردیم به جهت اوقات فراغت زیادی که ایجاد شده بود، نقش آفرینی مؤثری داشته باشیم و خدمات خوبی را به قشر‌های مختلف جامعه ارائه دهیم.

پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان تصریح کرد: بالغ بر ۴۵۰ برنامه در گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در این استان برگزار می‌شود.

کتابخانه عمومی رشت به زودی افتتاح می‌شود

هادی آشتیانی، مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در ارتباط زنده از طریق پلتفرم شبکه مجازی اسکای روم، در سخنانی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی، ایجاد و فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم در امور فرهنگی خاصه نهاد کتابخانه‌ها به ویژه در شرایط حاضر را امری لازم و ضروری خواند. او افزود: کتابخانه عمومی شهر رشت ظرفیتی بزرگ و ارزشمند در راستای اعتلای کتاب و کتابخوانی محسوب می‌شود که با افتتاح آن اتفاقات خوبی در حوزه ارتقای شاخص‌های فرهنگی رقم می‌خورد.

مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار داشت: کتابخانه عمومی رشت به زودی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد و امیدواریم به کمک آن همه بتوانند از امکانات و تجهیزاتی که در این مجموعه فراهم شده به نحو مطلوبی بهره‌مند شوند.

کتابخانه باید به عنوان یک فرهنگ و هنر در نزد ما بماند و توسعه پیدا کند

محمود قاسم‌نژاد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان نیز در این مراسم موضوع کتابخوانی را زمینه‌ساز رشد و توسعه هر جامعه دانست و گفت: ممکن است امروز ابزار و تکنولوژی‌های جدید فضا‌های دیگری را در اختیار ما قرار دهند، اما این فضا‌ها هیچ وقت به پای ظرفیت کتاب نمی‌رسند، بنابراین کتابخانه باید به عنوان یک فرهنگ و هنر در نزد ما بماند و توسعه پیدا کند.

ساخت بیش از ۹ باب کتابخانه در سراسر گیلان با مشارکت خیران

محمدحسن عاقل منش، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان گیلان هم در ادامه این مراسم گفت: خوشبختانه با تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز گیلان خلاء‌هایی که در این حوزه احساس می‌شد، برطرف کردیم و البته اقدامات خوبی هم در این حوزه به انجام رسید.

او افزود: این تشکیلات عمر زیادی ندارد، اما در همین زمان کوتاه از زمان تشکیل، با کمک واقفان و خیران نیک‌اندیش بیش از ۹ باب کتابخانه در گیلان ساخته شد و این رویکرد و رویه همچنان در سراسر استان ادامه دارد.

مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز گیلان ادامه داد: برای ارتقاء این کتابخانه سیار به ۹ میلیارد ریال اعتبار نیازمندیم و از طرفی کتابخانه‌های نیمه تمام بسیار زیادی در استان وجود دارد که همین جا از خیران تقاضا می‌کنم برای تکمیل آن‌ها ورود کنند و مشارکت فعالی داشته باشند.

عاقل منش تصریح کرد: باید از ظرفیت بسیج برای اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در گیلان استفاده کنیم و از فضا‌های موجود برای آینده سازان کشور، استان و شهرمان استفاده بهینه‌تری به عمل آوریم.

تجلیل برگزیدگان حوزه کتاب و کتابخوانی استان گیلان

در ادامه این مراسم که از طریق ارتباط زنده مجازی نیز در معرض دید عموم دوستداران یار مهربان بود، از ۱۵ برگزیده استانی در حوزه‌های مختلف کتاب و کتابخوانی تجلیل و با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از ایشان تقدیر شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار