وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به تکنولوژی‌های بسیار بالایی که در بخش تولیدات خودرو، ایران دارد ما سعی خواهیم کرد محصولات مشترکی تولید کنیم و میزان صادرات محصول خود را به کشور آذربایجان افزایش دهیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایران مشترکات بسیار زیادی با کشور آذربایجان دارد، گفت: ما خودرو به کشور آذربایجان در قالب سی کی دی صادر خواهیم کرد و در حال حاضر ۴۰۰ دستگاه را صادر کردیم که امسال به ۱۴۰۰ دستگاه افزایش خواهیم داد. بر این اساس محصولات خود را به کشور آذربایجان صادر خواهیم کرد و از طریق آذربایجان این محصولات را به سایر کشور‌ها افزایش خواهیم داد.

قاسمی گفت: مشکلاتی در بخش حمل و نقل و عوارض داریم که در حال حاضر مذاکراتی در این خصوص دیده شده چرا که پیش از این تردد‌ها روان و ساده بود و ما امیدواریم با مذاکراتی که انجام خواهیم داد از این پس هم بتوانیم این تردد‌ها را روان‌تر کنیم.

او اظهار کرد: در گذشته روابط فی‌ما بین ایران و آذربایجان بسیار مناسب بوده که آن را ادامه خواهیم داد.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: سعی خواهیم کرد تردد ناوگان جاده‌ای در کشور را افزایش دهیم و در این خصوص هم موافقتنامه‌ای امضا شده و تأمین کریدور دریایی سیاه به خلیج فارس را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.


بیشتر بخوانید

آذربایجان رتبه اول در خرید خودرو از ایران/ صادرات ۵۸.۴ میلیون دلاری خودرو و لوازم یدکی در هفت ماه


امروز رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با شاهین مصطفی‌یف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان دیدار داشت و در خصوص روابط دو جانبه مذاکراتی صورت گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار