به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فرمان برقی سیستمی است که به هدایت وسیله نقلیه کمک میکند تا فقط مقدار کمی تلاش از جانب راننده برای چرخاندن چرخ ها لازم باشد. تسمه فرمان برقی از مواد منعطف با یک طرف صاف و یک طرف شیاردار ساخته شده است.
تسمه به دور چندین قرقره پیچیده میشود در حالی که مقدار مشخصی کشش روی تسمه همیشه حفظ میشود. در وسایل نقلیه مدرن، یک کمربند به نام کمربند سرپانتین، کل سیستم را کنترل میکند. خودروهای قدیمیتر، ممکن است تسمههای متعددی داشته باشند که هر کدام یک جزء واحد را کنترل میکنند.
تسمه مارپیچ مدرن نیرو را به چندین جزء موتور از جمله سیستم فرمان برقی، دینام و سیستم تهویه مطبوع منتقل میکند. هنگام شکستن تسمه، راننده باید انرژی بسیار بیشتری را اعمال کند، زیرا اجزای فرمان برقی نمیچرخند.
وقتی تسمه پاره شود، فرمان برقی از کار میافتد. کمربند ممکن است شل شود که باعث میشود سریعتر سایش و لیز بخورد و میتواند باعث شود که فرمان احساس سنگینی و تکان بخورد. هنگامی که موتور را روشن میکنید ممکن است صدای جیغ بلندی بشنوید.
تسمه فرمان برقی با شل کردن پیچ و مهرههای تنظیم کننده فرمان و سپس فشار دادن پمپ به پایین برداشته میشود. تسمه فرمان جدید روی پمپ نصب میشود و پمپ به سمت بالا کشیده میشود تا تسمه سفت شود. تسمه سرپانتین دوباره نصب میشود و تراز قرقره بررسی میشود.
تسمه و سیستم فرمان برقی باید توسط مکانیک متخصص حداقل هر شش ماه بازرسی شود. کشش تسمه قابل تنظیم است که در صورت گیرکردن به موقع از شکستن تسمه جلوگیری میکند. هنگامی که یک تسمه تعویض شد، باید خودرو را تست کنید تا ببینید چقدر خوب هدایت میشود.
چه علائم رایجی نشان میدهد که ممکن است نیاز به تعویض تسمه فرمان برقی داشته باشید؟ کمربند پوشیده به نظر میرسد، تسمه میشکند یا فرمان سخت میشود یا صدای جیغ میشنوید.
اگر تسمه فرمان برقی پاره شود، هدایت خودرو با مشکل مواجه میشود که منجر به موقعیتهای خطرناک میشود. نادیده گرفتن تعویض تسمه فرمان برقی هنگامی که در طول تعمیر و نگهداری منظم بسته میشود، میتواند منجر به خرابی آن شود.
انتهای پیام/