مدیر کل منابع طبیعی فارس از نصب و راه اندازی سیستم تقویت کننده شبکه ارتباط رادیویی یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان‌های شرق، غرب و شمال استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالحسن صمد نژاد، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: این تقویت کننده سیستم بی سیم مرکزی در محل سایت مخابراتی خرمنکوه شهرستان فسا و در ارتفاع سه هزار و ۲۰۰ متری از سطح دریا و مرتفع‌ترین نقطه این منطقه نصب و راه اندازی شده است.

او افزود: در حال حاضر ۱۵ شهرستان استان تحت پوشش این سیستم قرار گرفته اند که با مدیریت شبکه بی سیم منطقه تیمار جان شهرستان اقلید، شهرستان‌های سپیدان، خرم بید و آباده در شمال استان از امکانات شبکه رادیویی بی سیم نیز بهره‌مند خواهند شد.

صمد نژاد با اشاره به قابلیت‌های این شبکه افزود: تقویت شبکه رادیویی یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان‌های شرق، غرب وشمال فارس سیگنال‌های شبکه و ارتباط با سایر شهرستان‌ها بهبود و انتقال امواج رادیویی و ارتباطات رادیویی در سایر نقاط نیز تسریع خواهد شد.

او با بیان اینکه با ارتقا شبکه رادیویی در مناطق تحت نظارت یگان حفاظت اداره منابع طبیعی استان عملیات امداد و مهارآتش سوزی بویژه در مناطق صعب العبور با سهولت و سرعت بیشتری انجام می‌شود تصریح کرد: این سیستم علاوه بر تقویت حفاظت فیزیکی مناطق و کارایی بیشتر قرقبانان موجب هماهنگی بهتر ماموران یگان حفاظت در انجام مأموریت‌های محوله و حضور به موقع و سریع نیرو‌های عملیاتی در عملیات‌های اطفاء حریق خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس ادامه داد: این سیستم تقویت کننده شبکه رادیویی بزودی در دیگر پایگاه‌های رادیویی بی سیم نصب و دیگر شهرستان‌های استان نیز از این سیستم بهره‌مند خواهند شد.

او اظهار داشت: با نصب این سیستم و بهره‌برداری از قابلیت‌های این شبکه در عرصه‌های منابع طبیعی علاوه بر ارتقای ضریب حفاظتی و کنترل عوامل تخریب، شاهد مدیریت بهتر این عرصه‌ها خواهیم بود.

صمد نژاد با بیان اینکه حفظ و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی یکی از اولویت‌های اصلی سازمان جنگل‌ها است گفت: ارائه راهکار‌های لازم جهت مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های منابع طبیعی با استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود نقش بسزایی در کاهش حریق در این عرصه‌ها دارد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.