نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: انقلاب یک حقیقت است و بسیجی ناب کسی است که به حقیقت انقلاب باور داشته باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در گردهمایی اقشار بسیج با بیان اینکه بسیجی ناب کسی است که به حقیقت انقلاب اسلامی و مسیر قرآنی آن باور دارد اظهار داشت: قرآن و اهل‌بیت (علیهم‌السلام) حقیقت هستند و انقلاب نیز از این حقایق نشات گرفته است از این رو باور به این حقیقت ضرورت یک بسیجی ناب است.

او افزود: آنچه در بحث بسیج باید توجه شود، داشتن نگاه تازه است، این نگاه تازه در تقویت قوت‌ها، در شناخت چالش‌ها و موانع و در یافتن راهکار برای رفع این چالش‌ها است و لازم است درباره آن‌ها گفتگو شود.


بیشتر بخوانید


حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام اضافه کرد: انقلاب اسلامی امروز یک حقیقت روشن است، حق در آن تبلور یافته است و به عنوان راه انبیاء و به عنوان حقیقتی که از متن قرآن و اسلام ناب نشات گرفته، مطرح است و باید باور به این حقیقت را افزون کرد.

او با بیان اینکه عده‌ای می‌خواهند بین باور به حقیقت انقلاب و بسیجی فاصله بیندازند، گفت: آن‌ها می‌خواهند کاری کنند که حس شود تنها یک تغییر ایجاد شده، یک عده رفته و عده‌ای دیگر با نگاه دیگری آمده‌اند که این نگاه عادی به انقلاب خطرناک است.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام یادآور شد: انقلاب رفتن و آمدن عده‌ای نیست، انقلاب صرف تغییر بعضی قوانین و شاکله‌ها نیست، انقلاب یک حقیقت است و بسیجی ناب کسی است که به حقیقت انقلاب باور داشته باشد و نباید هیچ موضوعی بتواند این حقیقت را در ذهن بسیجی مخدوش کند.

او به سرانجام افرادی اشاره کرد که در عمر انقلاب اسلامی همواره سعی در ایجاد چالش و مشکل برای انقلاب داشتند و گفت: عده‌ای از آن‌ها از کشور فرار کردند و در قبرستان‌های کفار به خاک سپرده شدند و آن‌هایی که هستند نیز وجهه و جایگاهی ندارند و باید بدانند که هر کسی که به دنبال ایجاد چالش برای انقلاب باشد بدون شک به تباهی می‌رود.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام افزود: قرآن و اهل‌بیت (علیهم‌السلام) حقیقت هستند و انقلاب نیز از این حقایق نشات گرفته است از این رو باور به این حقیقت ضرورت یک بسیجی ناب است.

او در ادامه دومین موضوع مهم در بحث بسیج را باور به راه قرآنی انقلاب دانست و افزود: باور به اینکه ترسیم‌گر راه این انقلاب تنها یک کتاب در عالم و آن قرآن است، مهم است و اگر راه را از غیر قرآن جست‌وجو کنیم به بیراهه رفته‌ایم چراکه قرآن راه انقلاب است و همه امور را همچون سیاست خارجی و داخلی، حکومت، ویژگی انسان ناب و بسیجی را به زیبایی ترسیم کرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام به آیات سوره آل‌عمران اشاره و تصریح کرد: بسیجیان دوران پیامبر اکرم (ص) در شعار بسیار بودند و در عمل آن‌چنان بودند که پس از رحلت آن حضرت، اصل و اساس آن‌ها مشخص شد و تنها عده‌ای اندک بسیجی ماندند.

او یادآور شد: بسیجی واقعی از منظر قرآن کسی است که در برابر مصائب و مشکلات ایستادگی دارد و ضعف و ناتوانی در این مسیر نه تنها برای او معنایی ندارد بلکه همواره باور به پیروزی را در وجود خود زنده نگه می‌دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه در میان امت اسلامی علاوه بر قرآن کتاب‌های مهمی همچون نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه روشن‌کننده راه و ترسم کننده ویژگی‌های فرد بسیجی است، اظهار داشت: تا وقتی چنین معانی مهمی در میان است دیگر نیازی نیست جامعه به دنبال فرهنگ غرب، فضای مجازی و رسانه‌های بیگانه باشد و این نیز یک حقیقت است که جامعه اسلامی به محتوای غنی و کارآمد دسترسی دارد.

او همچنین باور به روحیه جهادی را متذکر شد و گفت: جهاد تنها در شعار خلاصه نمی‌شود و آن جهادی که انتظار می‌رود در بصیرت، ایمان، عبادت، خداباوری و خداترسی نهفته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به اینکه یک بسیجی واقعی هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهد لذت دنیوی و هر آنچه غیر خداست، مانع راه او شود، افزود: بنا به فرمایش امام علی (ع) آنچه مانع اصلی برای یک بسیجی محسوب می‌شود و او را زمین‌گیر می‌کند، تعلق به غیر خداست از این رو باید از مظاهر دنیایی و امور فانی گذشت و جهاد گونه وارد میدان شد.

او یادآور شد: هر کسی به دنیا دل ببندند بی‌شک دست‌خالی جهان را ترک خواهد کرد و در تمام عمر با حرص به دنیا زندگی می‌کند و همین حرص او را سرگرم کرده و از اصالت دور می‌کند به همین جهت باید راه و مسیر حرکت در دنیا را به درستی شناخت و در این راه از آنچه قرآن ترسیم کرده است پیروی کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار