رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری، از آغاز عملیات کشت گیاهان دارویی در سطح بیش از چهار هزار هکتار از اراضی مرتعی استان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرامرز مردانی رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری با اشاره به اهمیت کشت گیاهان خوراکی و دارویی گفت: عملیات کشت گیاهان دارویی در سطح بیش از چهار هزار هکتار از اراضی مرتعی استان آغاز شد.

او افزود: با آغاز بارش‌های پاییزی، عملیات کاشت گیاهان دارویی خوراکی شامل کلوس، باریجه و آنغوزه به ۲ روش کشت بذر و ریشه در استان آغاز شده است و بذر و ریشه مورد نیاز کاشت این گیاهان را اداره کل منابع طبیعی در اختیار بهره‌برداران و مرتع‌داران قرار می‌دهد.


بیشتر بخوانید


مردانی اضافه کرد: ریشه مورد نیاز در قالب تفاهمنامه با تولیدکنندگان نشاء تامین شده است.

او ادامه داد: طرح کشت گیاهان دارویی با مشارکت مرتع‌داران و در قالب طرح‌های مرتع‌داری در راستای اقتصادی کردن مراتع و بهبود معیشت بهره‌برداران و جوامع محلی اجرا می‌شود.

مردانی با اشاره به اینکه طرح کشت گیاهان دارویی در مراتع استان از پنج سال گذشته آغاز شد، افزود: تاکنون بیش از ۶ هزار هکتار زیر کشت گیاهان خوراکی و دارویی رفته است و تاکنون از اراضی زیرکشت کلوس باریجه و آنغوزه به دلیل زمانبر بودن فاصله بین کاشت تا برداشت، محصول برداشت نشده است.

او گفت: در این مدت کشت گل‌محمدی و موسیر نیز انجام شده و برداشت این محصولات نیز انجام شده است.

مردانی کاشت گل‌محمدی و موسیر در سال‌های گذشته در استان اشاره کرد و افزود: مجریان طرح‌های مرتعداری از پایلوت‌ها کشت گل‌محمدی و موسیر بازدید کردند و نسبت به توسعه کاشت موسیر و گل محمدی اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
توی این سالهای خشکسالی ، کشاورزان اصفهان باید یاد بگیرند که به جای کشت محصول آب بر برنج، گیاهان داروئی کشت کنند.
آخرین اخبار