بسیج دانشجویی نهادی مهم برای تربیت نیروی تراز اول انقلاب اسلامی

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد گفت: انقلاب به نیروی انسانی کارآمد و متخصص برای پیشبرد اهداف متعالی نیاز دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، پورمیرزایی، مسئول بسیج دانشجویی استان یزد گفت: بسیج طلاب و دانشجویان تنها قشری از بسیج هستند که به دستور مستقیم امام خمینی (ره) تشکیل شدند و این مساله اهمیت وظایف این دو قشر را نمایان می‌کند.

او بیان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایلی که امام خمینی (ره) مدت کوتاهی بعد از اتمام جنگ دستور تشکیل بسیج دانشجو و طلبه را دادند، نیاز انقلاب به نیروی انسانی کارآمد و متخصص برای پیشبرد اهداف متعالی است.

پورمیرزایی گفت: امام خمینی (ره) می‌دانستند انقلاب با پیروزی در جنگ تحمیلی یک پله بالاتر آمده و همه ابرقدرت‌ها فهمیدند که دیگر نمی‌توانند با جنگ سخت به این انقلاب آسیب برسانند و به دنبال مباحث گفتمانی و فرهنگی رفتند.

او ادامه داد: امام خمینی (ره) با فرمان تشکیل بسیج دانشجویی و طلبه به مقابله با توطئه‌های جدید همچنین پاسخ به نیازمندی‌های آینده پرداختند.

پورمیرزایی گفت: رهبر معظم انقلاب نیز در بیانیه گام دوم، پنج مرحله را برای تحقق تمدن اسلامی ترسیم کردند.

او اظهار داشت: در حال حاضر در مرحله تشکیل دولت اسلامی، تحقق کامل این گام نیازمند تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی است که بسیج دانشجویی یکی از مهم‌ترین نهاد‌ها برای تحقق این هدف است.

پورمیرزایی گفت: وجود ۶۸ هزار دانشجو در ۳۸ دانشگاه استان یزد رسالت و نقش مهم و انکار ناپذیر بسیج دانشجویی را به خوبی نشان می‌دهد.

او بیان کرد: از مجموع رهنمود‌ها این گونه استنباط می‌شود که تربیت دانشجوی تراز انقلاب اسلامی و مدیرانی که در آینده بتوانند بار این انقلاب را به دوش بکشند، مهم‌ترین انتظار امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری از مجموعه بسیج دانشجویی است.

پورمیرزایی گفت: تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، مجاهدت در بیمارستان‌های درگیر کرونا در کنار کادر درمان، جهاد تربیتی برای آموزش ۷۰۰ نفر از دانش آموزان کم بضاعت محروم از موبایل، تبلت و کمک به واکسیناسیون تنها گوشه‌ای از اقدام‌های بسیج دانشجویی برای مقابله با تبعات بیماری منحوس کرونا است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.