امسال حدود سه هزار و ۱۰۰ عنوان کتاب بین کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد جنوب استان فارس و به منظور تامین و به روز نگه داشتن کتابخانه‌های عمومی این مساجد توزیع و اهدا شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد ابراهیم اخوت مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد جنوب فارس با بیان این مطلب افزود: عناوین این کتاب‌ها بیشتر در حوزه‌های مختلف دینی و مذهبی، کودک و نوجوان، داستان، فرهنگی و اجتماعی وتاریخ و ادبیات بر اساس نیاز مخاطبان و با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح شهر‌های جنوب استان فارس توزیع شده اند.

او افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس دارای ۴٠ کتابخانه از دو نوع کتابخانه باز و مخرن‌دار است.

اخوت با اشاره به برگزاری طرح «صدای کتاب» در کانون‌های مساجد، بیان کرد: هدف از برگزاری این طرح، ترویح فرهنگ مطالعه و تولید کتاب صوتی است. از طرف دیگر در هفته کتاب و کتابخوانی برنامه‌های مختلفی همچون مسابقات کتابخوانی، ثبت و بروزرسانی کتابخانه‌ها، نشست کتابخوانی و نقد کتاب برگزار می‌شود.

او ادامه داد: انتشار پوستر، عکس و فیلم از شنبه‌های کتاب در فضای مجازی، جمع‌آوری کتاب‌ها از مساجد و منازل برای تبدیل به کتاب‌های نو، برپایی ایستگاه دانایی و نمایشگاه کتاب در مساجد، تکریم از مروجان، کتابداران، کتابخوانان و معرفی نویسندگان مسجدی و ارسال آثار به جشنواره دوستدار کتاب از دیگر برنامه‌های هفته کتاب است.

اخوت با اشاره به اینکه کتابخانه‌های مساجد یکی از بهترین فرصت‌های ترویج فرهنگی کتاب و کتابخوانی محسوب می‌شوند، گفت: کتابخانه‌های مساجد در همه شهر‌ها و روستا‌ها دایر هستند و کتاب مورد نیاز را در اختیار مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان قرار می‌دهند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد جنوب فارس افزود: یکی از رویداد‌ها در کانون‌های مساجد، «شنبه‌های کتاب» است که با هدف ترویج کتاب و کتاب‌خوانی هر هفته شنبه یک کتاب معرفی می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار