رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس سیستان و بلوچستان گفت: مشاوران و مددکاران پلیس، نقش کلیدی و راهبردی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده‌ها دارند.

سرهنگ امیر حسین کیخا  رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید از کلانتری‌های ۱۳ و ۱۴ فرماندهی مرکز استان و ارزیابی عملکرد کارشناسان مشاوره با توجه به اهمیت کار و فعالیت کارشناسان مددکار اجتماعی کلانتری‌ها در حل تعارضات طرفین دعوی و ارائه راه کار روانشناختی مناسب، اظهار داشت: دوایر مشاوره و مددکاری پلیس، جایگاه خوبی در سطح جامعه داشته و توانسته‌اند در ایجاد ارتباط موثر بین پلیس و مردم، حل مشکلات خانوادگی و کاهش دعاوی حقوقی نقش موثری ایفا کنند.

وی با بیان اینکه تحکیم بنیان مقدس خانواده همواره مورد تاکید دین مبین اسلام است، اذعان داشت: خانواده سالم زیرساخت توسعه، پویایی و پیشرفت جامعه بوده و فلسفه وجودی مشاوره در پیکره نیروی انتظامی، برخورد تخصصی، علمی روانی و اجتماعی پلیس با جرائم به جای برخورد یک بعدی و تهدید محوری است.

سرهنگ کیخا با تاکید بر اینکه مشاوره یک راهبرد قوی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و سهم عمده‌ای در حفظ نظم و امنیت دارد تصریح کرد: مشاوران و مددکاران پلیس، عهده‌دار وظیفه و مسئولیت سنگینی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی هستند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس استان با اهمیت به نقش راهبردی و اساسی مشاوره در کاهش آسیب‎های اجتماعی و افزایش سطح سلامت جامعه، افزود:یکی از مهمترین وظایف مشاوران استحکام بخشی به روابط و کانون خانواده‌ها با استفاده از علم تخصصی روانشناسی است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار