مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: افزون‌بر ۵۰۰ نفر از مردم این استان در طرح آموزش رایگان هنر نام‌نویسی کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حسین مسگرانی  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: یکی از اتفاقات بسیار خوب در دوران تصدی وزراتخانه جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین برنامه ویژه برای استان‌های کم برخوردار یا توسعه نیافته است.

وی بیان کرد:طرح آموزش رایگان هنر در استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، بوشهر، آذربایجان غربی، جنوب کرمان، هرمزگان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و لرستان اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: این طرح با هدف کمک به رونق کسب و کار‌های هنری و کشف استعداد‌های هنری با همکاری کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و دفاتر انجمن سینمای جوان و آموزشگاه‌ها و موسسات آزاد در شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سامانه http://amoozesh.azmoonehonar.ir تا ۱۵ آذرماه در این دوره‌ها نام‌نویسی کنند.

مسگرانی با بیان اینکه بخش اول این طرح تا پایان سال بوده و برنامه جامعی برای سال‌های آینده پیش بینی شده است افزود: با توجه به وسعت سیستان و بلوچستان و پراکندگی شهر‌ها و روستا‌ها امیدواریم این دوره‌ها با موفقیت برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: کلاس‌ها بیشتر به صورت حضوری و در قالب کارگاهی در مراکز فرهنگی برگزار می‌شود و مدرسین از مرکز استان و استان‌های همجوار دعوت شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: طرح آموزش رایگان هنر طرح جامع و کاملی است که مرور بهتر خواهد شد و مشکل عمده‌ای که در بخش آموزش وجود دارد را برطرف خواهد کرد.

انتهای پیتم/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار