مورد جدیدی از فوت ناشی از کرونا در دو روز گذشته در خراسان جنوبی ثبت نشد و تعداد جان باختگان بیماری کرونا در استان همان هزار و ۲۱۵نفر ثابت ماند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۲۱۶آزمایش ملکولی تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۷۰بیمار جدید شامل ۱۲بستری و ۵۸مورد سرپایی، شناسایی شدند.

او افزود: از این تعداد ۳۳مورد از بیرجند، شهرستان‌های زیرکوه، فردوس و قاینات هر کدام هشت مورد، دو مورد از خوسف، شهرستان‌های سرایان و نهبندان هرکدام یک مورد و از طبس ۹مورد جدید شناسایی شدند.

مهدی زاده ادامه داد: همچنین از ۴۲۲تست سریع کرونا ۹۰بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حال حاضر ۲۱۱بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۸۴نفر کرونا مثبتند.

وی اظهار کرد: از این تعداد ۲۵نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۲ نفر نامساعد است.

 مهدی زاده افزود: در شبانه روز گذشته ۵۴بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۵۱بیمار شامل ۲۵بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تا کنون ۳۳هزار و ۶۲۹بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و یا در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

به گفته وی تا روز گذشته ۹۸هزار و ۴۸۱تست مولکولی کرونا در استان انجام شد که ۳۴هزار و ۹۲۸بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

مهدی زاده  ادامه داد : خوشبختانه مورد جدیدی از فوت ناشی از کرونا در دو روز گذشته در خراسان جنوبی ثبت نشد و تعداد جان باختگان بیماری کرونا در استان همان هزار و ۲۱۵نفر ثابت ماند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: همچنین در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در خراسان جنوبی تا امروز ۵۲۸هزار و ۱۲۵نفر واکسن نوبت اول، ۴۲۶هزار ۶۲نفر واکسن نوبت دوم و دو هزار و ۷۴۹نفر واکسن نوبت سوم را دریافت کردند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار