معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش گفت: هیچ‌گونه تبعیضی بین تیم‌ها و رشته‌های مختلف نداریم و تنها یک دیدار به عنوان بازی آزمایشی برای ورود تماشاگران به ورزشگاه انتخاب شد.

به گزارش وزارت ورزش و جوانان، مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در خصوص تصمیم گرفته شده برای حضور تماشاگران در بازی استقلال مقابل نساجی مازندران در ورزشگاه آزادی گفت: حدود بیست و یک ماه حضور تماشاگران را در رویداد‌های ورزشی به دلیل شیوع ویروس کرونا نداشتیم. اوایل اسفند سال ۱۳۹۸ با هماهنگی که با ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شد، مسابقات بدون حضور تماشاگر آغاز شدند.

وی افزود: با توجه به این که از ابتدای آذر ماه طرح محدودیت‌های هوشمند قرار است در کشور اجرا شود، با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا و کمیته امنیتی اجتماعی این ستاد قرار شد به صورت آزمایشی مسابقه تیم های استقلال و نساجی با حضور تماشاگران برگزار شود. این اتفاق به صورت آزمایشی بود و با توجه به بررسی‌ها این بازی را انتخاب کردیم. هیچ‌گونه تبعیضی بین تیم‌ها و رشته‌های مختلف نداریم و تنها این دیدار به عنوان بازی آزمایشی برای ورود تماشاگران به ورزشگاه انتخاب شد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: هدف ما این بود که نقاط ضعف را در این مسیر شناسایی کنیم. با هماهنگی صورت گرفته با شورای تامین استان تهران، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال خوشبختانه این کار انجام شد و پنج هزار تماشاگر در بازی این دو تیم حضور داشتند. نقاط ضعفی که در این راستا بود را ارزیابی کردیم و در این خصوص با مسئولین مربوطه جلسه‌ای را برگزار کردیم.

علی‌نژاد گفت: قرار شد با همکاری فدراسیون، حراست وزارت ورزش و جوانان، سازمان لیگ، مدیران عامل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و مسئولین شرکت توسعه نواقص را برطرف کنیم و بتوانیم بعد از این که طرح محدودسازی هوشمند ابلاغ شد، در آذرماه با رعایت شیوه نامه ها و این که افرادی که می‌خواهند به ورزشگاه بیایند حتما باید دو دوز واکسن را زده باشند، شاهد حضور تماشاگران باشیم.

وی ادامه داد: قصد ما این است که برای ورود تماشاگران به ورزشگاه راستی‌آزمایی انجام دهیم و با استفاده از ظرفیت ۳۰ درصدی ورزشگاه‌ها حضور تماشاگران را داشته باشیم. تداوم این موضوع نیازمند همکاری همه دستگاه‌های ذی ربط است و خود هواداران نیز باید همه شیوه نامه ها را رعایت کنند که دچار اشکالات بعدی نشویم.

وی گفت: سعی می‌کنیم این اتفاق ابتدا در حوزه باشگاهی بیفتد و بعد از آن با هماهنگی‌ها در سطح ملی نیز شاهد حضور تماشاگران باشیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار