فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر از اجرای ۱۲۰ برنامه در حوزه‌های مختلف عمرانی خدماتی و فرهنگی به مناسبت هفته بسیج در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، سرهنگ محمد لویمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مناسبت هفته بسیج، امسال ۱۲۰ برنامه با شعار «بسیج پاره تن مردم» در سطح پایگاه، و ستاد اجرا می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر با بیان اینکه علاوه بر برنامه‌های متداول یک سری برنامه‌های ابتکاری هم اجرا خواهد شد، از ایجاد قرارگاه خدمات رسانی به عنوان برنامه ابتکاری خبر داد و اظهار کرد: قرارگاه خدمات رسانی از مسئولان اعم از دادستان، امام جمعه، فرماندار و دستگاه‌های خدمات رسان تشکیل شده که با حضور میدانی در محل تشکیل جلسه می‌دهد و سپاه مصوبات جلسات را پیگیری خواهد شد.

او ادامه داد: این قرارگاه امروز با حضور مسئولان در منطقه مولوی کار خود را آغاز خواهد کرد و قرار است اعضای قرارگاه دوشنبه این هفته در کوی عباره و چهارشنبه مسیر غرب کارون نیز حاضر شوند تا با بررسی مشکلات مناطق برای رفع آن‌ها تصمیم گیری و اجرای آن‌ها به صورت ویژه پیگیری شود.

ویزیت رایگان بیماران در مناطق محروم دیگر برنامه به این مناسب است که سرهنگ لویمی در تشریح آن توضیح داد: طرح ویزیت رایگان توسط بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان و شبکه بهداشت خرمشهر اجرا می‌شود پزشکان بسیجی در قالب این برنامه به مناطق محروم اعزام شده و بیماران را به صورت رایگان ویزیت می‌کنند.

او از دیدار با امام جمعه و خانواده شهدا و ایثارگران، اجرای همایش اقتدار در روز سوم آذر، برگزاری میز خدمت در نماز جمعه در ۲ هفته متوالی و اجرای پیاده روی خانوادگی و برنامه صبح و نشاط ویژه بانوان همچنین اجرای برنامه بزرگداشت شهدای محلات با عنوان «آبروی محله» در مقابل خانه شهدا به عنوان دیگر برنامه‌های هفته بسیج یاد کرد.

فرمانده سپاه خرمشهر در ادامه به تشریح اقدامات سپاه در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: با همکاری کمیته امداد ۱۰ باب منزل در قالب اعطای تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۵۰ میلیون احداث شده است و ورود قرارگاه کربلا در بحث آبرسانی به مناطق محروم در روستای شنه و مارد و همچنین پاکسازی زمین‌های مسیر شلمچه به عنوان مهمترین اقدامات بسیج در حوزه عمران بوده است.

او با بیان اینکه طرح کمک‌های مومنانه به دستور مقام معظم رهبری هم از آغاز کرونا در خرمشهر اجرا و در حال حاضر نیز ادامه دارد، افزود: در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، ۳۸ هزار و ۹۶۷ بسته معیشتی، ۵۰ جهیزیه و ۶ هزار و ۲۲۷ بسته لوازم تحریر نیز میان نیازمندان در مناطق شهری و روستایی توزیع شده است.

بنا به گفته سرهنگ لویمی ۶۰ بسیجی خرمشهری هم اکنون در روستا‌های زلزله زده اندیکا و مناطق محروم برای تعمیر و بازسازی منازل محرومین حضور دارند.

انتهای پیام/ ه

برچسب ها: بسیج ، سپاه خرمشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.