فرماندار ویژه مهاباد گفت: نبود امنیت شغلی و بیمه کارگران مهمترین چالش قشر کارگر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، عارف خدرلو فرماندار ویژه مهاباد در آیین بزرگداشت سالروز تصویب قانون کار با بیان اینکه نبود امنیت شغلی و بیمه بزرگترین معضلات قشر کارگر است، اظهار کرد: از طریق نماینده مردم در مجلس و پیگیری تشکل‌های خانه کارگر در تلاش هستیم در حد توان مشکلات معیشتی این قشر زحمتکش جامعه را رفع کنیم.

خدرلو افزود: از اعضای شورای جدید شهر مهاباد هم در خواست داریم با توجه وضعیت نامناسب معیشتی کارگران، پرداخت مطالبات عقب مانده کارگران شهرداری این شهر را در اولویت کاری خود قرار دهند.

جلال محمودزاده نماینده مهاباد نیز در این مراسم گفت: مجلس شورای اسلامی از محل‌های مختلف به دنبال ارتقای شغلی کارگران بوده و تلاش دارد با حذف طرح قرارداد‌های شرکتی، دولت را به طرف قرارداد با کارگران سوق دهد.

وی ادامه داد: همچنین در تلاش هستیم سهم ۴۰ درصدی مسکن ملی را به قشر ضعیف و آسیب پذیر کارگران اختصاص داده و از این طریق هم بخشی از مشکلات مسکن آن‌ها را برطرف کنیم.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل پارلمان کشوری کارگران یکی دیگر از اهداف مجلس برای حمایت بیشتر از کارگران است تا از طریق آن قدرت پیگیری مطالبات کارگران افزایش یابد.

محمودزاده در خصوص نحوه افزایش حقوق سالانه نیز بیان کرد: مجلس برای افزایش حقوق اقشار ضعیف جامعه از جمله کارگران تا سقف ۳۵ درصد را درنظر گرفته است تا بدین وسیله به این قشر اجحاف نشود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.